ייעוץ פנסיוני בקדימה

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ייעוץ פנסיוני בקדימהבהגיעכם לגיל הפרישה אתם זכאים לפנסיה. אך על מנת להתנהל נכון מומלץ לקבל ייעוץ פנסיוני. הייעוץ הפנסיוני יעזור לכם לבחור בין האפשרויות השונות הקיימות ולבחור את הבחירות הנכונות לכם בהתאם לצרכים האישיים שלכם. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

ייעוץ פנסיוני בקדימה- מה זה?

ייעוץ פנסיוני הוא ייעוץ שמטרתו לעזור בבחירת הביטוח הפנסיוני הנכון ביותר ללקוח. ייעוץ זה מיועד להענקת תמונת מצב על הלקוח בכל הנוגע לחסכונות וכיסויים ביטוחים שיש ברשותו, תוך גיבוש תוכנית פעולה המתאימה לו ולצרכים שלו. תוכנית הפעולה תהיה תוכנית פעולה פנסיונית והיא תפרט את הדרכים האפשריות להגדלת החסכונות של הלקוח לקראת הפנסיה, שיפור הכיסויים הביטוחים וצמצום העלויות.

ייעוץ פנסיוני ניתן לכם על ידי יועץ פנסיוני. יועץ פנסיוני הוא הגורם המקצועי האובייקטיבי היחיד בישראל המורשה להעניק ייעוץ אישי בנוגע לפנסיה. יועץ פנסיוני צריך להחזיק ברישיון מאגף שוק ההון במשרד האוצר. על פי החוק, היועץ הפנסיוני צריך להיות ללא זיקה למוצרים אותם הוא מוכר וללא ניגוד אינטרסים מול הלקוחות הפרטיים. את התגמול שלו יקבל היועץ הפנסיוני מהלקוחות שלו בלבד. 

רוב היועצים הפנסיוניים מועסקים במערכת הבנקאית ורק מעט מהם עובדים באופן עצמאי. חלק מהיועצים הפנסיוניים שעובדים באופן פרטי מעניקים ייעוץ לעסקים וחלק ללקוחות פרטיים. 

ייעוץ פנסיוני בקדימה- בשביל מי?

התשובה היא בשביל כולם. החיסכון הפנסיוני הוא אחד הדברים החשובים והוא מספק לנו גב כלכלי ורשת ביטחון לגיל הפרישה. לכן, לכל אדם חשוב לעבור תהליך של ייעוץ פנסיוני ולשמוע על האפשרויות העומדות בפניו ומה הדרך הטובה ביותר לפעולה. 

לפניכם היתרונות של ייעוץ פנסיוני עבור קבוצות גילאים שונות- 

  • בגילאי 25 עד 35, ייעוץ פנסיוני יכול לסייע לבחור את מוצרי החיסכון הנכונים עבור הלקוח. כמו כן הלקוח יקבל קווים מנחים להתנהלות בנושאי פנסיה וביטוח. 
  • בגילאי 35 עד 55, ייעוץ פנסיוני יכול לסייע באיתור טעויות בדרך הפעולה שלכם בנוגע לחיסכון לפנסיה. כך ניתן לקבל סיוע בהתאמת תיק ביטוחים למצבי החיים המשתנים של הלקוח. 
  • בגילאי 55 עד 67, ייעוץ פנסיוני יכול לסייע להכין את הנכסים והחסכונות של הלקוח לקראת היציאה לפנסיה. כך ניתן למקסם את הטבות המס שמגיעות ללקוח ולסייע בביצוע שיפורים אחרונים בתיק הפנסיה והביטוח. 

 

ייעוץ פנסיוני בקדימה- מהו ביטוח פנסיוני?

ביטוח פנסיוני הוא ביטוח שמטרתו לתת מענה בגיל הפרישה או במקרים של אובדן כושר עבודה או מוות. הביטוח הפנסיוני הוא הסדר שנועד לשמור על ההכנסה הכלכלית שלכם גם לאחר פרישה מהעבודה. על ידי הפקדות לביטוח הפנסיוני, אתם למעשה חוסכים כסף ויכולים להשתמש בו בימים קשים יותר. ההפקדות יתבצעו על סף האחוז שנקבע או לפי מינימום אחוזים הכתובים בחוק. 

ביטוח פנסיוני מחולק לארבע תוכניות שונות- קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, פנסיה תקציבית וקופת גמל לתגמולים. לפניכם הסבר על כל אחת מהתוכניות הללו. 

  • קרן פנסיה- קרן פנסיה היא למעשה מסלול חיסכון שנועד לשלם לכם קצבה חודשית בגיל הפרישה. תוכנית קרן פנסיה מבוססת על הפרשה דו צדדית של המעסיק ושל העובד. במהלך שנות העבודה, אתם והמעסיק שלכם תפקידו כסף בקרן הפנסיה. הכסף שהופקד בקרן הפנסיה ישלם את הקצבה שלכם מרגע הפרישה. קרן פנסיה כוללת חסכון לפרישה ולמקרים של אובדן כושר עבודה או מוות. הזכויות בקרן הפנסיה משתנות בהתאם לביצועי הקרן. חשוב גם להכיר את עלויות הביטוח שאינן קבועות. 
  • ביטוח מנהלים- ביטוח מנהלים הוא למעשה חוזה אישי, פוליסת ביטוח, הנחתם בין המובטח לבין חברת הביטוח. החוזה הנחתם מגדיר את תנאי של המבוטח בביטוח המנהלים. תנאים אלה הם קבועים ואינם ניתנים לשינוי על ידי אף אחד מהצדדים. ביטוח המנהלים מבטיח פיצוי בקרב פטירת מבוטח וכך מבטח את משפחתו של המנוח מבחינת כלכלית. ניתן לכלול בביטוח מנהלים אובדן כושר עבודה בגין עיסוק ספציפי לדוגמא, מנתח או פסנתרן, וביטוח במקרה של נכות. 
  • קופת גמל לתגמולים- קופת גמל לתגמולים היא תוכנית חיסכון לטווח הארוך. קופת הגמל לתגמולים מיועדת עבור יציאה לגיל פרישה. אך יש לקחת בחשבון כי תוכנית זו לא כוללת  מקרי מוות ואובדן כושר עבודה. ישנם שני סוגים של קופות גמל לתגמולים, האחד הוא במשיכת הסכום באופן חד פעמי והשני הוא על ידי קצבה חודשית.
  • פנסיה תקציבית- פנסיה תקציבית היא תוכנית פחות נפוצה היום. פנסיה תקציבית הייתה מוכרת כהטבה משמעותית עבור יוצאי צבא ועובדי רשויות. כיום התוכנית שונה מאשר הייתה מוכרת בעבר. בפנסיה תקציבית התשלומים המובטחים לעובדים מועברים מהתקציב השוטף של הארגון עד כ-2% משנה, סך כולל של 70% מהמשכורת החודשית של העובד בעת יציאתו לפרישה.

 

ייעוץ פנסיוני בקדימה- פנסיה לעצמאיםייעוץ פנסיוני בקדימה- פנסיה לעצמאים

אצל שכירים הפרשת הפנסיה מתבצעת על ידי המעסיק. אך אצל עצמאים הסיפור שונה. החל משנת 2017, עצמאים מחויבים בהפרשה לפנסיה על פי חוק. החובה על הפרשה לפנסיה בקרב עצמאים נועדה לאמצעים כלכלים בעת הפרישה או במצב של אובדן כושר יכולת העבודה. החלטה זו התקבלה מתוך הבנה כי אין מנגנון שמסדיר את הנושא עבור עצמאים. במצב כזה, עצמאים רבים עלולים למצוא עצמם בגילאים מבוגרים ללא מקורות הכנסה, מלבד קצבת הזקנה, שכידוע אינה גבוהה בישראל. 

בנוסף, פנסיה לעצמאים משמשת כרשת ביטחון לעצמאים במצב של סגירת העסק מסיבות שונות. שכירים שמפסיקים לעבוד זכאים לקבלת דמי אבטלה. עצמאים לעומת זאת, לא זכאים לדמי אבטלה. לכן, הפרשה לפנסיה מאפשרת להם להשתמש בכסף שהפרישו במצב של סגירת העסק. 

על פי החוק, קבוע סכום מינימלי אותו העצמאי מחויב להפקיד בכל שנת מס- 

  • עבור חלק מההכנסה, עד חצי מהשכר הממוצע במשק, שיעור ההפקדה המינימלי עבור עצמאים הוא 4.45% מההכנסה. 
  • עבור הכנסה מעל מחצית השכר ועד גובה השכר הממוצע במשק יש להפקיד 12.55% מההכנסה. 
  • עבור חלק ההכנסה שמעל השכר הממוצע אין חובה בהפקדה לפנסיה. 

שימו לב, כי מי שיגדיל את ההפקדה יוכל להנות מסכום כסף גדול יותר בגיל הפרישה ואף מהטבות מס. כלומר, במקום לחסוך בבנק, ניתן לחסוך בקרן פנסיה ולהנות מהטבות מס. 

ההפקדה עבור פנסיה לעצמאים מחולקת כך- 2/3 מהכספים המופרשים לפנסיה מוקצים אך ורק לפנסיה. כלומר, יהיה ניתן למשוך אותם רק בגיל הפרישה- 62 עבור נשים ו-67 עבור גברים. 1/3 מהכספים המופרשים לפנסיה מוקצים לסיוע במצב אבטלה. כלומר, יהיה ניתן למשוך אותם לפני הגיל הפרישה במצב שהעסק נסגר. 

קראו עוד: ייעוץ פנסיוני לעצמאים

ייעוץ פנסיוני בקדימה- כיצד נבחר ביטוח פנסיוני?

כל אחד יכול לבחור ביטוח פנסיוני בהתאם לצרכים שלו. אך כיצד תדעו שאתם בוחרים נכון? לשם כך יש לשאול שאלות כמו- 

  • מה היקף הכיסוי הביטוחי הקיים?
  • מה גובה הסכום אליו תצטרכו בגיל פרישה? 
  • האם יש לכם ביטוח חיים, קופות גמל, קרן פנסיה, ביטוח חיים ופוליסה לאובדן כושר עבודה.

ועוד. 

חשוב מאוד לפנות לחברה אמינה ומקצועית. קחו בחשבון את רמת האחריות של אותה חבר, שכן יש לא מעט חברות בשוק שעונות על הדרישה הזאת. 

על מנת להיות בטוחים שבחרתם נכון, בהתאם לפרמטרים שונים כמו גובה השכר שלכם, הגיל שלכם, המצב הבריאותי ועוד, מומלץ לפנות לייעוץ פנסיוני. כך תקבלו תכנון פיננסי הכולל שקלול של צרכים אישיים, הערכת מצב ובחינת סיכונים ותקבלו המלצה על המסלול העדיף עבורכם. 

התקשרו עכשיו!