יועץ ביטוח לעומת סוכן ביטוח

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

יועץ ביטוח לעומת סוכן ביטוחהבלבול בין יועץ ביטוח לעומת סוכן ביטוח מובן, מכיוון שמדובר על תחומים די קרובים. עם זאת, קיים הבדל מהותי בין שתי המקצועות ועל זה נפרט בהמשך. אם אתם עומדים לקראת רכישת פוליסת ביטוח, או שאתם רוצים לאתר ביטוח ואפילו כאשר אתם מעוניינים לתבוע את חברת הביטוח חשוב לעשות זאת בצורה חכמה. חברות הביטוח לא "משחררות" בקלות את הכספים שלהן, ובסופו של דבר כדי לממש את הזכויות שלכם תצטרכו להכיר את פוליסת הביטוח לעומק. ריכזנו עבורכם את התפקיד של יועץ ביטוח וכמו כן, מה ההבדל בין יועץ לסוכן ביטוח. 

 

מה ההבדל בין יועץ לסוכן ביטוח?

כדי לדעת מה ההבדל בין יועץ לסוכן ביטוח ריכזנו עבורכם הסבר מפורט על כל אחד מהמקצועות:

 

סוכן ביטוח

  1. רישיון – בכדי לקבל רישיון בתור סוכן ביטוח על אותו אדם לעמוד בכל הבחינות ביסודות: בחינת יסודות הביטוח, בחינת היסודות בייעוץ השקעות, בחינה בכלכלה, בחינה בחשבונאות, בחינה בסטטיסטיקה ובחינה במימון. לאחר מכן יש לעבור תקופת התמחות בת שישה חודשים שלאחריה שלב בחינות גמר. שלב בחינות הגמר כולל בחינה מטעם הרשות לניירות ערך. לסוכן ביטוח ישנן לעיתים בחינות נפרדות מאשר ליועץ ביטוח.
  2. משכורת – ממי סוכן ביטוח מקבל את השכר שלו? אם כן, כאן מדובר על הבדל מהותי בין שתי המקצועות. סוכן ביטוח עובד תחת חברות הביטוח והן אלו שמשלמות לו שכר באמצעות עמלות. כל אדם שתחתיו מצטרף לחברת ביטוח, הסוכן זכאי לעמלה קבועה או עמלה חד פעמית.
  3. היכרות – ברוב המקרים סוכני ביטוח לא יכירו לעומק את מי שמבקש להיות מבוטח. בדרך כלל ההתקשרות מול חברת הביטוח תעשה בשיחת טלפון. כאן אנחנו יכולים לראות חיסרון, עם זאת יש סוכני ביטוח שכן נפגשים עם אותו מבוטח פוטנציאלי ומוודאים שיש התאמה מוחלטת בינו ובין הביטוח.
  4. תשלומים – האם אתם צריכים לשלם לסוכן ביטוח על שירותיו? למעשה ברוב המקרים לא תצטרכו להוציא שקל על ייעוץ של סוכן ביטוח – הרי המטרה שלו בסופו של דבר היא שאתם תרשמו תחתיו לחברת ביטוח כזאת או אחרת. 

יועץ ביטוח:

  1. רישיון – בכדי לקבל רישיון בתור יועץ ביטוח על אותו אדם לעמוד בכל הבחינות ביסודות: בחינת יסודות הביטוח, בחינת היסודות בייעוץ השקעות, בחינה בכלכלה, בחינה בחשבונאות, בחינה בסטטיסטיקה ובחינה במימון. לאחר מכן יש לעבור תקופת התמחות בת שישה חודשים שלאחריה שלב בחינות גמר. שלב בחינות הגמר כולל בחינה מטעם הרשות לניירות ערך.
  2. משכורת – יועץ ביטוח לא מקבל את המשכורת שלו מחברות ביטוח בשונה מסוכן ביטוח. אז איך בעל המקצוע מתפרנס? כדי לקבל ייעוץ על הלקוח עצמו לפנות ליועץ ביטוח ולשלם לו בעבור השירות. המחיר של השירותים נקבע בהתאם למשך תקופת הליווי שיכולה להיות חד פעמית או לטווח הארוך.
  3. היכרות – כחלק מתפקידו של יועץ ביטוח, הוא נפגש עם הלקוחות שלו ומבקש מהם גם להגיע עם טפסים המעידים על מצבם הבריאותי, סטטוס בחיים, איתור ביטוחים נוספים קיימים, פוליסות קיימות ולאחר היכרות מעמיקה עם הלקוח, רק אז יוכל היועץ למצוא עברו את הביטוח המתאים. מלבד לכך, ניתן להגיע לייעוץ ביטוח גם כאשר אתם לא מעוניינים לרכוש פוליסה נוספת אלא להכיר את הפוליסה שלכם, ולדעת האם נכון לכם לממש אותה עכשיו – לדוגמא כאשר מדובר על ביטוח פנסיוני. 
  4. תשלומים – כאן הלקוח הוא זה שצריך לשלם לבעל המקצוע כדי שיוכל לקבל את הייעוץ שלו. כאמור, מדובר על ייעוץ בלתי תלוי, משמע אין לבעל המקצוע אינטרס לבחור בחברת ביטוח מסוימת. ולכן, התשלום הוא מצד הלקוח ובהתאם לסוג המסלול בו בחר. המחירים נעים בין 700 ש"ח ועד 4,000 ש"ח עבור ייעוץ חד פעמי או לטווח הארוך.

 

האם אני צריך ייעוץ ביטוח?

לאחר שהכרנו מה ההבדל בין יועץ לסוכן ביטוח, במה עליכם לבחור? ההגדרה של עיסוק בתור יועץ ביטוח הוא "נתן ייעוץ ליחיד בנוגע לכדאיות החיסכון, שלו או של קרובו, כעמית-שכיר, כעמית-עצמאי או כמבוטח, באמצעות מוצר פנסיוני שאין לנותן זיקה אליו" – מתוך הרפורמה על פיקוח שירותים פיננסיים (2005). בשביל לבחור בין סוכן ביטוח ובין יועץ ביטוח עליכם לדעת האם אתם מחפשים ייעוץ לטווח הארוך, האם אתם רוצים לא להיות תלויים בגורם שייתכן ויש לו אינטרס מסוים לכך שתבחרו בביטוח כזה או אחר. אם המטרה שלכם היא להצטרף לביטוח ולא משנה לכם מה גובה הפוליסה או מה היא מכסה, אתם יכולים להיעזר בשירותיו של סוכן ביטוח. 

הבעיה מתחילה כאשר אנחנו רוצים להפעיל את הביטוח ואז האותיות הקטנות צפות. כל חברת ביטוח תמסור לכם פוליסה רחבה שאתם לאו דווקא מודעים למה שהיא אומרת בפועל, אבל בבוא העת כאשר תרצו לתבוע את החברה אתם עשויים להיתקל בחומה. מתוך הרצון לייעץ ולגרום לאנשים לבצע את הבחירות הנכונות מבחינה בריאותית וכלכלית, יועץ ביטוח נמצא שם בשבילכם. 

יועץ ביטוח לעומת סוכן ביטוח – ייעוץ פנסיוני

אחד הביטוחים הקריטיים ביותר הוא ביטוח פנסיוני, הוא נוגע לזמן הפרישה שלכם מעבודה. הצורך בייעוץ פנסיוני הוא מבין הפופולריים ביותר, מכיוון שהוא יכול להיות מבוצע כאשר יש לכם כבר פוליסה קיימת מספר שנים או חיסכון אחר. הסיוע של יועץ ביטוח לעומת סוכן ביטוח הוא לכל הגילאים, והתוכנית אותה מרכיב יועץ הביטוח היא בהתאמה אישית ולאו דווקא כוללת. המטרה שלו היא להגדיל את החסכונות שלכם, למצוא כיסויים מתאימים בהתאם לאורח החיים שלכם, לאתר טעויות וכמו כן, להוזיל את עלויות הביטוחים שאתם משלמים דרך הטבות מס, החזרי מס, כפל ביטוחים ועוד.

יועץ ביטוח לעומת סוכן ביטוח