יועץ ביטוח בעומר

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

יועץ ביטוח בעומרהתפקיד של יועץ ביטוח בעומר הוא לתת לכם את המענה הביטוחי הטוב ביותר באמצעות ייעוץ. מה שזה אומר בפועל הוא שבעל המקצוע חייב להיות עם רישיון והסמכה לתחום זה, הוא עוסק בביטוחים, קרנות השקעה, ניהול סיכונים ובהתאם לכך יוכל לייעץ לכם על ביטוח מתאים, בין אם מדובר על ביטוח חיים ובין אם מדובר על ביטוח מבנה. במהלך החיים שלנו אנחנו נפגוש הרבה חברות ביטוח, לדוגמא כאשר אנחנו מבקשים הלוואת משכנתא, ביטוח בריאות ואחרים. מה שקורה לרבים הוא כפל ביטוחים ותשלומי פרמיה גבוהים במיוחד, באמצעות ייעוץ מקצועי תוכלו להימנע מכך. 

 

מה תפקידו של יועץ ביטוח?

התפקיד של יועץ ביטוח בעומר מורכב מכמה דברים, האחד הוא מתן ייעוץ לגבי סוגי ביטוחים והשני הוא התאמת ביטוח אליכם. יועץ ביטוח חייב להכיר את כל המונחים של חברות הביטוח, הוא חייב להכיר את הכיסויים השונים ולא משנה אם מדובר על ביטוח חובה לרכב או ביטוח חיים. כחלק מתפקידו, הוא פוגש לקוחות של ביטוחים קיימים או מצטרפים חדשים שירצו לקבל הכוונה מתאימה לבחירת הביטוח שלהם. כמו כן, יועץ ביטוח בעומר יכול לבצע עבורכם איתור ביטוחים – זאת אומרת שבעל המקצוע מוודא האם כבר קיימים ביטוחים ברשותכם ואם כן, מה ניתן לעשות כדי להוזיל את עלויות הביטוח. במקרים רבים, אנשים מבוטחים מספר פעמים תחת אותם כיסויים, כמו לדוגמא שכירים שמבוטחים תחת הסתדרות או ארגון בו הם נמצאים ועדיין משלמים ביטוח פרטי, ואפילו ביטוח משלים. 

יועץ ביטוח לעומת סוכן ביטוח:

רבים נוטים להתבלבל בין שני המקצועות האלה, יועץ ביטוח וסוכן ביטוח. למרות שמדובר על אותו תחום בגדול, עדיין יש הבדלים די משמעותיים בין יועץ לסוכן ביטוח. התפקיד של יועץ ביטוח הוא כמו שציינו למעלה, תפקידו לייעץ לכם בלבד. איך זה שונה מתפקידו של סוכן ביטוח? על פניו, סוכן ביטוח יכול לתת לכם המלצות מעולות וגם לכוון אתכם לבחירה הנכונה. השוני בא לידי ביטוי בגורם המממן. מה זה אומר? סוכן ביטוח מקבל את שכרו מחברות הביטוח ולא מהלקוחות, על אף שחלק עשויים לגבות תשלום מלקוחות. יועץ ביטוח מנגד, אינו מקבל תשלום מחברות הביטוח ולכן מדובר על גורם בלתי תלוי – ניטרלי. סוכן ביטוח יכול לייעץ לכם לאו דווקא בהתאם לצורך שלכם, אלא בהתאם לעמלות שהוא מקבל בעבור הצטרפות שלכם לחברת ביטוח כזאת או אחרת. למען הסר ספק, ישנם סוכני ביטוח שעובדים באופן מקצועי וניטרלי אך מתוקף תפקידם מקבלים שכר מחברות ביטוח. 

 

יועץ ביטוח בעומר- מחירים

לאחר שאנחנו כבר מכירים בכך שסוכן ביטוח מקבל את שכרו מחברות ביטוח, ויועץ ביטוח מקבל את שכרו מלקוחות, כמה עולה לנו לקבל ייעוץ? התשובה משתנה בהתאם לתקופת הליווי של היועץ. ייעוץ ביטוח יכול להיות מורכב כמו לדוגמא בביטוח פנסיוני של אנשים לפני פרישה, וכאשר מדובר על מקרים מורכבים מספר המפגשים יהיה יותר מאחד. העלות של ייעוץ ביטוח פנסיוני נעה בין 700 ש"ח ועד 4,000 ש"ח עבור סדרת מפגשים וליווי לטווח הארוך. כדי לקבל את המחיר המדויק אותו תשלמו תצטרכו להגיע לפגישת היכרות עם בעל המקצוע, אשר לרוב תהיה בחינם. בעל המקצוע יגיש לכם הצעת מחיר ותוכלו להחליט אם להמשיך בתהליך או לא. נדגיש, הבחירה שלכם בביטוח היא קריטית, במיוחד כאשר מדובר על ביטוח רפואי. 

קראו עוד: יועץ ביטוח לעומת סוכן ביטוח

יועץ ביטוח בעומר- מושגים

אחד הדברים העיקריים שיועץ מתמחה בהם וכמו כן, מפרט אותם ללקוח הוא המונחים הקריטיים בכל הנוגע לעולם הביטוח, ריכזנו עבורכם את המושגים החשובים ביותר:

  1. פוליסת ביטוח – אז מה זה בעצם פוליסת ביטוח? פוליסה היא בשפת חברות הביטוח ההסכם ביניכם ובין חברת הביטוח. חברת הביטוח היא זאת שקובעת את הפוליסה ועשויה לערוך שינויים בה בהתאם לצורך. בפוליסה יש יחס לגובה הפיצוי בתביעת החברה, תוקף הפוליסה, תנאים, כיסויים ועוד.
  2. כניסה לתוקף – לכל חברת ביטוח יש את התקופה עד שהפוליסה נכנסת לתוקף. ברוב המקרים, משך תקופת האכשרה היא בין שלושה חודשים לחצי שנה. מה זה אומר בפועל? שאם החודש רכשתם ביטוח ותרצו לממש אותו לא תוכלו לעשות זאת. כל אירוע שהתרחש בתקופה של לפני תקופת האכשרה אינו בתוקף. 
  3. פרמיה פרמיה הוא גובה התשלום מצד הלקוח לרכישת הפוליסה. בפועל, יש חברות ביטוח שמבקשות את התשלום בצורה חד פעמית, ואילו אחרות דורשות מדי חודש לשלם את הפרמיה. הנתון משתנה לא רק ביחס לחברות הביטוח, אלא גם בהתאם לסוג הביטוח. 
  4. פרמיה משתנה – בחלק מהביטוחים תוכלו לראות "פרמיה משתנה", בפועל מה שזה אומר עבורכם הוא שהפרמיה אינה קבועה. לדוגמא, בביטוח משכנתאות אתם לאו דווקא משלמים בכל חודש אותו סכום. מנגד, יש פרמיה קבועה בה אתם מחויבים לשלם אותו סכום לאורך כל תקופת הביטוח.
  5. השתתפות עצמית וסייגים – לכל חברת ביטוח יש את הכללים שלה. על חברת הביטוח למנות סייגים – מקרים בהם המבוטח אינו רשאי לתבוע את הביטוח. השתתפות עצמית למעשה משקפת את התקרה שבה תשתתף חברת הביטוח או מקרים בהם עליכם לשלם השתתפות עצמית בגובה מסוים. כמו כן, יש מקרים בהם אתם זכאים לקבל פיצוי רק מסכום מסוים, כמו לדוגמא בביטוח רכב (כאשר אתם נמצאים במסלול השתתפות עצמית). 
  6. נתונים נוספים -מלבד לדברים שציינו קיימים עוד מונחים כמו ערך מוסכם, ערך שיפוי, ערך כינון ואחרים. המונחים מתייחסים למחירי תיקון, מחירי החלפה, ערך שיפוי הוא הערך הממשי של אותו גורם נפגע, ערך מוסכם הוא סכום קבוע מראש של חברות הביטוח לתשלום בעבור נזקים (ללא קשר לעלות הנזק).
התקשרו עכשיו!