טיפים לפיקוח על הוצאות

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

לפעמים נדמה לנו שהכסף ממש מחליק לנו מהידיים, החודש התחיל וכבר חשבון הבנק ריק וכרטיסי האשראי מנוצלים. לא מעט אנשים תוהים איך הגיעו למצב, אך עוד יותר מעניין אותם – איך הם יוצאים מהמצב הזה ולא נקלעים אליו שוב. אז מהם הטיפים היעילים ביותר לפיקוח על ההוצאות וכיצד שומרים על הכסף ולא מגיעים למצבי משבר? כדאי להמשיך לקרוא. 

 

לעשות שימוש בכסף מזומן

אמנם העולם שלנו הולך לכיוון הפוך של שימוש בכרטיסי אשראי, אפליקציות ותשלום באמצעות הסלולר, אך דווקא השימוש בכסף מזומן הוא זה שמסייע לשמור על הכסף בכיס. כאשר הכסף מוחשי בארנק, ניתן לאמוד אותו בכל זמן נתון. לא ניתן לשלם על הכול באמצעות מזומן, אך היכן שניתן לעשות זאת הדבר רצוי, במיוחד כאשר הולכים עם תקציב ספציפי לקנייה מסוימת. רצוי להציב קופה קטנה בבית להוצאות קטנות כמו קניות השלמה, רכישות קטנות במזומן ותשלום עבור מוצרים לבית.

 

לשמור את הקבלות

קל מאוד לשלוף את כרטיס האשראי ולערוך קניות, לפעמים הוא נשלף כמה וכמה פעמים ביום מבלי שיש לנו פיקוח אמיתי על כמות הכסף שיצאה מאתנו. ראשית, ההמלצה היא לשמור על הקבלות ולעבור עליהן בסוף החודש כדי להבין בדיוק מה היו ההוצאות, עבור מה וכמה כסף עתיד לרשת מחשבון הבנק. שנית, מומלץ לבצע בקרה נוספת ולבחון את מסגרת כרטיס האשראי אחת לשבוע כדי לדעת היכן בדיוק עומדים מבחינת ההוצאות. לא מומלץ לנצל את מסגרת האשראי עד הסוף ולהשאיר סכום מסוים עבור הוצאות בהפתעה. 

 

להתנהל בתוך מסגרת האשראי

מסגרת האשראי שלנו יכולה לעיתים להיות גמישה, אך אין זה אומר שמומלץ לעבור עליה. במיוחד כשמדובר במסגרת האשראי בכרטיסי האשראי, כדאי לדעת שאם ישנה אפשרות לחרוג מהמסגרת וישנו תשלום חודשי קבוע נמוך, סכום החריגה ירד מחשבון הבנק בנוסף לתשלום הקבוע. זאת אומרת שאם יש כרטיס אשראי שהאשראי בו נוצל באופן מקסימלי ומוגדר בו תשלום חודשי קבוע של 500 שקלים אך הייתה חריגה מהמסגרת של 700 שקלים, במועד התשלום ירדו מהחשבון 1,200 שקלים. נכון שהכרטיס לא צריך לאפשר חריגה, אך גם על מחזיק הכרטיס מוטלת האחריות לא לעשות שימוש בסכום שהוא מעל המסגרת הקבועה. 

 

תמיד לחפש דרך להוזיל את המחיר

מעבר לפיקוח על ההוצאות, מומלץ גם לפקח על הסכומים אותם אתם מוציאים מוצרים שונים. ניתן להוזיל כמעט כל דבר, ממוצרי חשמל ורהיטים דרך מבצעים והנחות, ועד לבגדים במחירים משתלמים בתקופת מבצעים. גם בסופר מומלץ תמיד לבצע השוואה בין מוצרים שנמצאים על המדף התחתון ובין אלה שנמצאים בגובה העיניים, תתפלאו לגלות הבדל גדול במחירים בין מוצרים בגודל דומה ובאיכות דומה. צרכנות נבונה לא נגמרת רק בסופר או בחנות, היא כוללת גם אטרקציות ובילויים משפחתיים. אם ישנה אפשרות לרכוש כרטיסים במחירים מוזלים לכניסות לבריכות, מופעים או מקומות בילוי כמו הלונה פארק, כדאי לעשות בהם שימוש כיוון שמדובר בחיסכון של מאות שקלים. 

לסיכום, ניתן לחסוך מאות שקלים בחודש אם מתנהלים תקציבית נבון. רוצה לשמוע עוד טיפים ולקבל מידע פיננסי נרחב? כדאי להיכנס לאתר https://opalbalance.co.il כבר עכשיו.

התקשרו עכשיו!