החשיבות לפורשים לפנסיה לקבל ייעוץ מס

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

אדם שמגיע לגיל פרישה יתחיל לקבל פנסיה זקנה מהחיסכון הפנסיוני שלו. בקבלת פנסיה בגיל הפרישה יש פוטנציאל מס לא מבוטל אשר נובע מסיבות רבות ומגוונות לרבות פנסיה גבוהה, שינוי כספים אשר צבועים כקצבה ומעוניינים למשוך כסכום חד פעמי, דיווחים לא מדויקים מחברות הביטוח ועוד.

 ייעוץ פרישה לפנסיה מהווה דבר חשוב ביותר שכן, ישנם לא מעט הקלות שמטרתן היא לצמצם כמה שניתן את המיסוי אשר חל על הקצבאות שהאדם מקבל בגיל פרישה וחשוב מאוד להכיר את כל ההקלות הללו ולראות כיצד ניתן לשלם מינימום מס על הזכויות הפיננסיות השונות שיש לאדם בגיל פרישה.

פטור ממס על פנסיית זקנה או קצבת זקנה

מס הכנסה מגדיר שתי קצבאות זקנה בשם: "קצבה מזכה" ו"קצבה מוכרת". קצבה מזכה היא הקצבה אשר אדם מקבל בפועל או תקרה מסוימת אשר נקבעה ומתעדכנת אחת לשנה, הנמוך יותר מבין השתיים. קצבה מוכרת היא קצבה שמקורה בכספים שהופקדו בקופת הגמל לא כולל קרן פנסיה וותיקה ולגביהן לא נהנה המפקיד מניכוי על פי סעיף 47 לפקודת המיסים

 מס הכנסה נותן פטור ממס על הקצבת הזקנה בגובה של 43.5 אחוזים מקצבת הזקנה משנת 2012 וזאת בשל תיקון 190.  חשוב מאוד לדעת כי פטור על קצבה מזכה ניתן לקבל מגיל פרישה חוקי לגבר ולאישה ופטור על קצבה מוכרת ניתן לקבל מגיל 60 ועל כן בין גיל 60 לגיל פרישה חוקי קיימת רק קצבה מוכרת ועליה ניתן הפטור.

 

למה חשוב להתייעץ עם רואה חשבון מומחה בתחום פרישה לפנסיה?

תהליך הפרישה לגמלאות וכן מימוש הזכויות אשר קיימות לכל אדם הוא תהליך ארוך אשר דורש הבנה והתמקצעות בתחומים רבים ושילוב של קבלת החלטות רבות אשר משפיעות על החיים של האדם לאחר הפרישה. רואה חשבון מקצועי ומומחה בתחום פרישה לפנסיה אשר מכיר היטב את כל החוקים הנוגעים להליך וכן את כל הזכויות שיש לאדם בגיל פרישה, יכול לבצע הליך בירור צרכי וכן התאמה אישית לכל אדם על ידי מימוש הזכויות שלו בצורה אופטימלית, תוך כדאי שהוא ינצל את הטבות המס השונות, פטור ממס על הפנסיה וככן הימנעות מאירועי מס מיותרים על מנת לחסוך לאדם כמה שניתן במס וכן בתזרים העתידי של הפורש.

רק רואה חשבון מקצועי ומנוסה בתחום ידע כיצד לעשות לכל אדם סדר בדברים שכן, מדובר על הליך מורכב ולא פעם כאשר אדם שמגיע לגיל פרישה מנסה לקבל את הזכויות שלו באופן עצמאי הוא ישלם על כך הרבה יותר מס מכפי שהוא היה משלם אם היה נעזר ברואה חשבון בקיא ומומחה בתחום.

האם כדאי לקבל ייעוץ פרישה לפני או אחרי פרישה?

ישנם לא מעט החלטות שאדם צריך לקבל לפני הפרישה לפנסיה כגון: האם הוא מעוניין להמשיך לעבוד לאחר גיל הפרישה שלו, לאיזה קצבה חודשית הוא זקוק, איזה ירושה הוא מעוניין להשאיר לצאצאים שלו, מה הקצבה שהוא מעוניין להפריש לבן או בת זוגו במקרה והוא ילך חלילה לעולמו לפניו וכן, האם צפויות לאדם הוצאות גדולות חד פעמיות בסמוך למועד הפרישה שלו ואיזה סכום הוא מעוניין להשאיר בצד לצורך גיבוי לצרכים בלתי צפויים שונים. מעבר לכך, כל אדם צריך לקבל החלטה לגבי פריסה או משיכה של כספי הפיצויים אשר מגיעים לו ועל כן, חשוב מאוד לקבל ייעוץ פרישה לפנסיה עוד טרם הפרישה בכדי לקבל את ההחלטות הנכונות לפני פרישה, אשר יסייעו לאדם לבחור בדרך הנכונה לו ביותר, לתכנן את מיסוי מענקי הפרישה שלו וכן כספי הפיצויים שהוא עתיד לקבל, לנהל קיבוע זכויות וענייני היוון קצבה, לשמור על כיסויים ביטוחים, להגיש דוח שנתי למס הכנסה, להתמודד עם מיסים על רווחים משו' ההון והכנסות מריבית ולהחליט בעוד הרבה נושאים הרי גורל ועל כן, בהחלט כדאי לעשות זאת לפני גיל פרישה.