ביטוח רפואי לחול

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח רפואי לחול הוא ביטוח נסיעות אשר מבטח אתכם מבחינה רפואית בכל זמן שאתם שוהים בחו"ל. גם אם יש לכם ביטוח בריאות בארץ, אתם חברים (ככתוב בחוק) באחת מקופות החולים, עדיין בזמן שאתם שוהים בחו"ל הביטוח הרפואי הסטנדרטי לא חל עליכם. לכן, במקרה בו אתם נאלצים לקבל טיפול רפואי, אפילו הפשוט ביותר, אתם תאלצו לשלם אלפי שקלים במקרה הטוב עבור הטיפול.

ביטוח רפואי לחול – מה זה בדיוק?ביטוח רפואי לחול הוא ביטוח נסיעות אשר מבטח אתכם מבחינה רפואית בכל זמן שאתם שוהים בחו"ל. גם אם יש לכם ביטוח בריאות בארץ

ביטוח רפואי לחול הוא אינו חובה על פי חוק, אך הוא הכרחי מאשר כל דבר אחר בחופשה הקרובה שלכם. ביטוח רפואי לחול מכסה אתכם בכל הנוגע לביקורים אצל הרופא, סבסוד רכישת תרופות, מיון, ימי אשפוז, רפואת שיניים, חילוץ אווירי, העברה יבשתית לבית חולים ובמקרי קיצון ביטוח רפואי לחול מכסה גם הטסת גופה לארץ. עבור כל אחד מהמקרים שציינו כעת ללא ביטוח רפואי לחול אתם תאלצו לשלם מכיסכם הפרטי. עלויות סטנדרטיות של ביקור רופא שבארץ נראות לנו פשוטות, בחו"ל יכולות להגיע למאות דולרים. מבעד לכך, במקרה של חילוץ אווירי, ללא ביטוח רפואי לחול תאלצו לשלם מאות אלפי שקלים כדי לכסות את ההוצאות האלה. עלות הביטוח אינה גבוהה והיא משתנה בהתאם להיקף הביטוח אותו תבחרו. עלות ביטוח נסיעות בסיסי הכולל בתוכו כיסוי ביטוח רפואי בסיסי עולה כ-2$ ליום.

ביטוח רפואי בתקופת הקורונהביטוח רפואי לחול הוא אינו חובה על פי חוק, אך הוא הכרחי מאשר כל דבר אחר בחופשה הקרובה שלכם.

מגפת הקורונה לא פסחה על הטיסות לחו"ל ואף מנעה מרבים לטוס אפילו כאשר השמיים נפתחו. עקב כך, חברות הביטוח החליטו להוציא כיסוי המכסה אתכם בכל הנוגע לנגיף הקורונה. לדוגמה, בדיקות קורונה בחו"ל נמצאות תחת הכיסוי, בדיקת רופא און ליין לצורך הפנייה, ימי אשפוז עקב הידבקות בנגיף ועוד. מבעד לכך, אם מדובר על מקרה דחוף תוכלו בחלק מהביטוחים לגשת לרופא מקומי ולאחר מכן להגיש את מסמכי התביעה כדי לקבל החזר עבור ההוצאות.

חלק מחברות הביטוח מבטחות את הלקוחות שלהן גם במקרה בו החופשה צריכה להתארך עקב בידוד, הפיצוי כולל מתן פיצויים עבור השהות הנוספת הלא מתוכננת, לינה ותשלומים נוספים, ביטול טיסה ועוד.

השוואה בין חברות הביטוח

יש חברות ביטוחי נסיעות רבות שיציעו לכם לבחור דווקא בפוליסות שלהן. מהי הדרך הנכונה ביותר לבחור את החברה אצלה תקבלוללא ביטוח רפואי לחול תאלצו לשלם מאות אלפי שקלים כדי לכסות את ההוצאות האלה. עלות הביטוח אינה גבוהה והיא משתנה בהתאם להיקף הביטוח אותו תבחרו. שירותי ביטוח נסיעות? יש מספר דברים שצריך לקחת בחשבון כאשר בוחרים ביטוח רפואי לחול דרך חברת ביטוח:

  • מוניטין – הדבר החשוב ביותר הוא המוניטין של החברה. כאשר החברה היא חברה מוכרת הסבירות שתיתקלו בבעיות בעת הצורך היא נמוכה. מוניטין החברה הולך לפניה וזה לאו דווקא אמור להכתיב את התקציב אותו תשלמו. מוניטין החברה נקבע על פי שביעות רצון הלקוחות, שירות לקוחות ועוד.
  • מסלולים – ביטוח רפואי לחול יכול לכלול מגוון רחב של מסלולים, אנו רוצים למצוא חברה שיהיו לה מסלולים שיכולים להתאים לאופי הטיול שלנו. המסלולים לרוב נקבעים על פי הסיכון שיש בטיול שלכם, אם מדובר על טיול תיירותי המחיר אותו תשלמו עבור הפוליסה הוא נמוך יותר. מצד שני, כאשר מדובר על טיול אחרי צבא, טיול סקי או כל טיול המשלב בתוכו פעילויות אקסטרים, מחיר הפוליסה יהיה גבוה יותר בשל הסיכון לפציעות.
  • התאמה אישית – לא מצאתם את המסלול המתאים? חברת ביטוח מקצועית תציע לכם לבנות ביטוח רפואי לחול בהתאמה אישית.ביטוח רפואי לחול יכול לכלול מגוון רחב של מסלולים, אנו רוצים למצוא חברה שיהיו לה מסלולים שיכולים להתאים לאופי הטיול שלנו. תוכלו להרחיב את הפוליסה שלכם בהתאם לצורך, החל מביטוח לרעידות אדמה ועד כיסוי בכל הנוגע לטיפול נפשי 24/7 ביממה.
  • מחיר – האם המחיר צריך להשפיע על הבחירה שלכם? למחיר יש חשיבות גדולה בכל בחירה שיש לנו בחיים, אבל כאן היינו פחות שמים דגש על המחיר. בסופו של דבר, המחיר אותו תשלמו בין חברות הביטוח השונות יהיה כמעט זהה. המחירים מתחילים החל מ-2$ ליום עבור פוליסה בסיסית ומתייקרים כאשר יש הרחבת פוליסת לגניבות, ביטוח טיסות, כיסוי רפואי לנגיף הקורונה וכן הלאה.
  • קופת חולים – האם כדאי לבטח דרך קופת חולים? היום יש לנו אפשרויות מגוונות לבחירה, החל מקופות חולים, חברות אשראי וחברות ביטוח אשר יציעו לנו ביטוח רפואי לחול במחירים כאלה ואחרים. חברות הביטוח מציעות את הכיסוי האטרקטיבי ביותר במחיר נוח ויחסית זול יותר מאשר הגופים האחרים.

מהן הפוליסות הבסיסיות?

כדי לדעת למה לצפות, אלו הדברים אשר מוצעים לכם כחלק מפוליסת הביטוח הרפואי לחול:היום יש לנו אפשרויות מגוונות לבחירה, החל מקופות חולים, חברות אשראי וחברות ביטוח אשר יציעו לנו ביטוח רפואי לחול במחירים כאלה ואחרים.

  1. מחיר – המחירים יהיו החל מ-2$ ליום בקרב חברות הביטוח, חלק מחברות האשראי יציעו לכם חמישה ימי ביטוח ראשונים בחינם. המחירים בקופות החולים זהים, לעיתים נמצא גופים אחרים במחיר של כ-2.2$ ליום ומעלה.
  2. תקרה – כל גוף מגביל (או שלא) הוצאות רפואיות תחת הכיסוי הבסיסי. רוב חברות הביטוח מכסות אתכם עד כ-3 מיליון דולר. חברות אחרות מעניקות לכם תקרת הוצאות רפואיות ללא הגבלה.
  3. תרופות – במקרה בו אתם צריכים לרכוש תרופות בחו"ל חברות הביטוח מציעות את ההצעה הטובה ביותר של עד 1,500$ סבסוד, חלק מהחברות אף ללא הגבלה. מצד שני, קופות החולים וחברות האשראי מציעות בקרב 200$ עבור רכישת תרופות.  כמו כן לגבי טיפול שיניים, רוב החברות מציעות עד סכום מוגבל ואילו חברות הביטוח כמעט ברובן מציעות טיפולים ללא הגבלה.
  4. היריון – במקרה בו יש צורך בהוצאות הריון (כניסה להריון בחו"ל), כל הוצאות ההריון עד שבוע 12 יהיו מכוסות על ידי חברת הביטוח או גוף אחר בו אתם מבוטחים. חברות הביטוח ברובן מציעות כיסוי עד 5 מיליון דולר, חברות אחרות מציעות ללא הגבלה. בעיקר בקרב חברות הביטוח הוצאות הריון כלולות בביטוח בסיסי, בקופות החולים וחברות האשראי יש להרחיב את הפוליסה.

השתתפות עצמית

כאשר אתם מבטחים את עצמכם חשוב לבדוק בדיוק על מה אתם חותמים. יש הרבה סעיפים בהסכם הביטוח ולכן חשוב לבחור חברה מקצועית שתסביר לכם צעד אחרי צעד על מה אתם חותמים. אחד הדברים שיכולים להפתיע את הלקוח הוא סעיף של השתתפות עצמית. גם בקרב חברות ביטוח, קופות חולים וחברות אשראי יש את הסעיף הזה. בדרך כלל השתתפות עצמית יכולה להוזיל את הפרמיה וכל הוצאה מטעם חברת הביטוח תאלץ גם אתכם להשתתף בהוצאות (בדרך כלל עד 50$). במקרים אחרים הסכומים האלה יכולים להיות זניחים ובמקרים אחרים השתתפות עצמית יכולה להיות משמעותית. שימו לב האם כלול סעיף השתתפות עצמית בביטוח עליו אתם חותמים.

ייעוץ פנסיוני לארגונים וחברות