ביטוח פנסיוני לעובד שמירה וכל מה שצריך לדעת –

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח פנסיוני לעובד שמירהענף האבטחה והשמירה בישראל הוא ענף שמתפתח בשנים האחרונות וכדאי מאוד שתדעו את הזכויות שמגיעות לכם כעובדי אבטחה ושמירה במדינת ישראל מה זה אומר ביטוח פנסיוני לעובד שמירה ואיך זה שונה משאר הביטוחים איזה זכויות קיימות לביטוח זה ומה באמת חשוב לדעת.

ענף האבטחה במדינה גודל בשנים האחרונות, הביקוש לאנשי אבטחה מתעצם בכול רגע בעיקר בגלל המציאות הביטחונית שאנחנו חיים בה. בעקבות גלי הפיגועים, והחשש לחי אדם יש צורך באנשי מקצוע מהתחום האבטחה. בכול יום אנחנו שומעים על ריבוי חברות בתחום זה במדינה.

למעשה רוב הבנתי עסק במדינה דורשים ביטחון ללקוחות שלהם במידה כזו או אחרת. בכול יום אנחנו שומעים על מכרז שנפתח לבית עסק או מוסד ממשלתי שמרחיב את כוח האדם אצלו ומחפש עובדים.

בימים אלו מתנהל מכרז אנשי אבטחה להתמודדות לרשות שדות התעופה בן גוריון. אני סבורה כי פגשתם לפחות פעם אחת את הפרסומת הזו, לכן גם ענף הביטוח הפנסיוני של עובדי השמירה גדל מפעם לפעם וכך התנאים גם משתנים באופן די עקבי עקב הביקוש הגדול לאנשי אבטחה ושמירה במדינת ישראל.

ביטוח פנסיוני לעובד שמירה: צו הרחבה בענף השמירה והאבטחה 

רגע אבל מה זה בכלל צו הרחבה? אני די בטוחה כי מעולם לא שמעתם על צו מסוג זה, אז בואו נרחיב קצת על הנושא ואני אנסה לפשט את הנושא כמה שאפשר, צו הרחבה הוא בעצם מסמך שיוצא משר העבודה, במסמך זה בעצם יכול להרחיב על סעיף מסוים מהסכם הקיבוצים או להסביר על ההסכם ברובו.

צו ההרחבה בענף השמירה והאבטחה הם בעצם הטבות שאתם מקבלים בעקבות זאת שאתם עובדים בתחום האבטחה, יש זכויות שמגיע לכם כחוק.  צו זה גם מגדיר את שכר המינימלי שניתן לשלם בענף. שנכון להיום עומד על השכר מינימום של כלל העובדים במדינה שהוא 29.12 ש"ח לשעה.

השינויים שבוצעו במהלך השנים בשכר במינימום – 

  • בשנת 2014 שכר המינימום עמד על 25.5 ש"ח לשעה, בחישוב מהיר של משכורת חודשית הסכום היה 4,743 ש"ח. 
  • בשנת 2017 עלה שכר המינימום והוא עמד על 28.8 ש"ח לשעה, בחישוב מהיר של משכורת חודשית הסכום היה 5,300 ש"ח. 

הצו עוסק בהשוואה בין השוק הפרטי והשוק הציבורי בנושא האבטחה. הצו נתחם בתאריך 01.11.2014. שימו לב לאלה מכם שעובדים בתור מאבטחי טיולים ישנו צו שמיעוד אך רק לכם, צו אשר נחתם בתאריך 01.03.2015. בחיפוש מהיר בגוגל יוביל אתכם לאתר משרד הכלכלה שם יהיה ניתן לצפות בצו ההרחבה.

אם תרצו לעיין בו, הסעיף שיעניין אתכם הוא 9(4,ב). בציטוט מצו הרחבה סעיף 9(4, ב):

"מעסיק שלא העביר תשלומי השלמת פיצויי פיטורים באופן שוטף כאמור בסעיף קטן א' לעיל, ישלם לעובד הזכאי להם את השלמת פיצויי הפיטורים בהתאם להוראות חוק פיצויי פיטורים, בגין התקופה, השכר והרכיבים שבגינם לא הועברו תשלומים כאמור בסעיף קטן א' לעיל."

זכויות כעובד בחברת שמירה ואבטחה 

בשונה ממקומות עבודה אחרים כעובדי חברת ביטחון ושמירה קודם כול מגיע לכם הפרשות גדולות לביטוח הפנסיוני שלכם. אל נא תשכחו שהטבה מסוג זה מגיע לכם מחודש עבודה ראשון או בסיום שנת המס (מה שמגיע קודם). כעובדים בענף.

בשנת 2015 נעשה שינוי קטן בענף מבחינת שכר הגמלאות (פנסיה). האחוזים שהמעביד משלם או בשפה אחרת מפריש לפנסיה שלכם השתנו לטובתכם, ואני אסביר:

  • שכר ודמי הבראה,
  • עבודה שבעות נוספות 
  • ימי חופש 

קיימים שני פרמטרים בנושא זה, ההפרש שינוקה מהתלוש שכר שלכם יהיה בשיעור של כ-7%. והפרמטר השני הוא הסכום שהמעסיק מפריש לשכר ודמי הבראה יעמוד על כ- 7.5%. בנוגע להחזרי נסיעה גם העובד וגם המעסיק יפרישו כ- 5% מהמשכורת.

האם מגיע לי פיצויים

קיים לו חוק פיצויים ופיטורים הסעיף שיעניין אתכם הוא סעיף 14, סעיף זה אומר כי כספי הפיצויים הם תמיד של העובד גם במקרה של התפטרות או פיטורין, אלא אם כן מתנהל מול העובד הליך פלילי על ידי המעסיק. 

חשוב לדעת במידה והמעסיק הפריש לקופות שלכם מתחת ל8.33% יחויב המעסיק לשלם לעובד בחלק יחסי. גם במקרה ומדובר בהתפטרות או בפיטורים. כפי שאתם יודעים כסף שמעסיק מפריש לכם מידי חודש מגיע לחברת ביטוח שבה ישנן שתי קופות 

  • הראשונה היא גמל והשתלמות.
  • והשנייה היא פיצויים ותגמולים.

המעסיק מחויב להפריש על פי חוק 8.33% מהשכר המינימלי שהוא משלם וכמובן מתשלום דמי ההבראה. פעם הבאה שאתם מעיינים בתלוש שכר שלכם תחפשו את צמד המילים "הפרשה לפיצויים" אני בטוחה שתמצאו.

במקרה שהמעסיק אינו ממש את חובתו כחוק, גם אם מדובר באופן חלקי, ניתן להגיש נגדו תלונה ליחידת האכיפה של מדינה ישראל. קיימות מספר אופציות של נזקים שהמעסיק יכול לספוג 

  • קנס עד 35,700 ש"ח.
  • אם מדובר בחברה קטנה הסכום יהיה כ11,000 ש"ח. 

שימו לב ישנם מקרים שגם אתם כמגשי התלונה תצטרכו לספוג קנס שיכול להיות שווה ערך ל-35,700 ש"ח. מסקנה, תתייעצו קודם עם בעל מקצוע בתחום עדיפות על עורך דין בנושא דיני עבודה. ציטוט לפי צו ההרחבה בסעיף 8 תשלומי קרן:

"ההפקדות ותשלומי המעביד בעבור רכיב פיצויי הפיטורים בהתאם לאמור בסעיף 7 לעיל, לא ניתנות להחזרה למעביד, למעט במקרה שבו העובד משך כספים מקופת הגמל לפני שקמה לו או לשאיריו זכאות לקבלת כספים מקופת הגמל לפי תקנונה בשל אירוע מזכה בלבד. "אירוע מזכה" – מוות, נכות או פרישה בגיל 60 ויותר, ולמעט אם נשללה זכות העובד לפיצויי פיטורים בפסק דין מכוח סעיפים 16 ו-17 לחוק פיצויי פיטורים."

הסכם קיבוצי הוא בעצם מסמך אישור או במילים אחרות הסכם אשר נעשה כדין ודברים בין ארגון העובדים הייצוגי לבין מעסיק או ארגון מעסיקים. 

במסמך זה מפורטים נושאים כגון:

  • קבלת אדם או פיטורו מהעבודה.
  • תנאי עבודה.
  • יחסי עבודה.
  • זכויות וחובות של ארגונים בלי הסכם. 

כמובן שהסכם זה חל על כלל המעסיקים וכלל העובדים ללא הבדל בין דת, גזע, או מין.

חשוב לציין כי הסכם מסוג זה יחויב להיות כתוב!

האיש מקצוע שיכול לתת תוקף למסמך בין העובד למעביד הוא רשם הסכמים קיבוציים חשוב לדעת כי הסכם מסוג זה ישפיע גם על עובדים שלא שייכים לארגון העובדים.

עובדים בגופים ציבוריים

תתפלאו לדעת שהחל מספטמבר 2013  חוקי המשחק של הפרשת הפנסיה שלנו השתנו לטובתכם, הוחלט על הגדלה של ההפרשה על ידי המעסיק.

עבדת במקום ומכרז אחר זכה

האם אתם מכירים מציאות כזו שאתם עובדים במקום עבודה מסוים נניח שנה וחצי ופתאום גיליתם שחברה שמירה ואבטחה אחרת זכתה במכרז של המקום בו אתם עובדים,

אתם רשאים לקבל ביטוח פנסיוני מהיום הראשון אצל המעסיק החדש בלי צורך לחכות חודש. במידה ותרצו להמשיך לעבוד במקום זה כמובן.

משיכת כספי הפיצויים –

מניסיון אישי תצטרכו להמציא מספר משמכים עבור משיכת הפיצויים שלכם.

קודם כול עליכם לדעת לאיזו חברה המקום עבודה מפריש את הכספים, לאחר שביררתם תוכלו להיכנס לאתר ולהוציא טופס משיכת פיצויים, במידה ולא מצאתם ואוו לא הצלחתם למלא את הטופס תמיד תוכלו להתקשר לחברה והם ישלחו לכם טופס מכוון.

המסמכים שתדרשו לצרף לטופס בקשה:

  • צילום תעודות זהות. במידה ויש ברשותכם בתעודה ביומטרית יהיה עליכם לצלם את שני צדדי התעודה, במידה וברשותכם תעודת זהות ישנה (כמוני) תדרשו בצילום התעודה פלוס ספח.
  • צילום מחאה בשפה שלנו צ'ק שרשום עליו מבוטל או אישור ניהול חשבון.
  • בנוסף תצטרכו טופס 161 או אישור מפקיד שומה, במידה ואין לכם אחד מהטפסים הנ"ל ינקו מכם מס של 35%-37% (תלוי בחברה שאתם נמצאים בה). מסכום הפיצויים שמגיע לכן כחוק.

אני מציאה לכם באופן אישי להשיג את אחד הטפסים ולא להתעצל. 

  • ואחרון חביב כמובן מכתב סיום העסקה שהמעסיק מחויב להביא לגם בסיום העבודה שלכם.

ביטוח פנסיוני לעובדי שמירה נוספים שקיימים –

בעקבות המצב הביטחוני שאנחנו חווים אותו ביום יום שלנו, קיימים מספר בטוחים הנקראים סיכון במקום העבודה. 

  • ביטוח למקרה מוות בסכום של 150 אלף שקל.
  • ביטוח למקרה של אובן כושר עבודה, לפיצוי קבוע של החברה שתואם מראש על פי המעסיק כך שהחברה תוכל לשלם לעובד במקרה זה.

נכון לעכשיו מדובר על שיעור של 7.5% מהמשכורת של העובד.

  • נכות, שארים פנסיית גמלאות לפי ציטוט מצו ההרחבה:

"זכויות העובד לפנסיית זקנה, נכות ושאירים בקרן הפנסיה יהיו בהתאם לתקנות קרן הפנסיה, שבה מבוטח העובד, ובהתאמה בחוזה הביטוח, לפי הוראות הממונה ולפי הוראות צו זה".

 טיפ אישי את כספי הפנסיה שלכם לא למשוך. 

במקרה והחלפתם מקום עבודה תעבירו את הפנסיה שלכם לחברה הנוכחית.

ביטוח פנסיוני לעובד שמירה
התקשרו עכשיו!