ביטוח סיעודי לכל החיים – בניגוד למקובל לחשוב, לא מדובר בביטוח למבוגרים בלבד!

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח סיעודי לכל החיים שנעשה עם חברה פרטית מאפשר לכם להתאים את כל תנאי הביטוח לצרכים האישיים שלכם.

חושבים לעשות ביטוח סיעודי פרטי? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות ביטוח סיעודי לכל החיים. אנשים רבים כיום כלל לא מכירים בהבדלים הרבים שבין הביטוח הסיעודי האחיד בקופות החולים לבין ביטוח סיעודי פרטי, ולכן, לפני שאתם מחליטים אם לעשות ביטוח סיעודי פרטי או לא, חשוב שתכירו מקרוב את כלל היתרונות של הביטוח הפרטי. רגע לפני שנגע בכל ההבדלים בין ביטוח סיעודי אחיד לבין ביטוח סיעודי פרטי, חשוב להדגיש מספר דגשים חשובים. ראשית, ביטוח סיעודי פרטי בא כתוספת ולא כתחליף לביטוח סיעודי אחיד של קופות החולים ולכלל התנאים שכל אזרח זכאי להם מביטוח לאומי. שנית, בשנים האחרונות חלים שינויים רבים בכל תחום הביטוחים הסיעודיים של חברות הביטוח הפרטיות. רכשתם ביטוח סיעודי פרטי לפני מספר שנים? התנאים שלכם לא השתנו כלל. כל השינויים תקפים למבוטחים חדשים בלבד.

כל מה שאתם חייבים להכיר על היתרונות של ביטוח סיעודי פרטי

חושבים על ביטוח סיעודי פרטי? חשוב לדעת שאנשים רבים כיום בוחרים שלא להסתפק בביטוח האחיד של קופות החולים ובכלל התנאים מהביטוח הלאומי. במרבית המקרים הכיסויים הללו אינם מספיקים בכדי להעניק ללקוח את כל צרכיו, אלא מספקים את המינימום הנדרש להתקיימות בסיסית. חוששים להגיע למצב סיעודי וליפול נטל על הסובבים אתכם? הפיתרון הטוב ביותר עבורכם הוא ביטוח סיעודי פרטי שניתן לעשות אצל חברות הביטוח השונות. ביטוח סיעודי לכל החיים שנעשה עם חברה פרטית מאפשר לכם להתאים את כל תנאי הביטוח לצרכים האישיים שלכם. אנשים רבים כיום בוחרים ביטוח סיעודי פרטי מותאם לבעיות הרפואיות שלהם, כך שהם לא נדרשים לשלם מחיר גבוה עבור כיסויים רבים שאין להם צורך בהם.

צעירים הבוחרים בביטוח סיעודי לכל החיים משלמים הרבה פחות מידי חודש!

נקודה נוספת שחשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים – ביטוח סיעודי לכל החיים אינו קשור כלל לגיל המבוטח. בניגוד למקובל לחשוב, ביטוח סיעודי לכל החיים מתאים לכל אדם בכל גיל. אדם סיעודי הוא אינו בהכרח אדם מבוגר. ישנם צעירים רבים שמגיעים למצב סיעודי בגין מחלות, תאונות ועוד. אז גם אם אתם צעירים ובריאים, ייתכן שביטוח סיעודי לכל החיים יוכל להתאים לכם. מבוטחים שבוחרים ביטוח סיעודי לכל החיים בגילאים צעירים נהנים מתשלום נמוך, שכן הסיכוי שהם ידרשו את הכיסוי המגיע להם נמוך בהרבה ממבוטחים מבוגרים או חולים. חברות ביטוח רבות מאפשרות למבוטחים צעירים ליהנות מרצץ ביטוחי בתשלום ללא שינוי. במילים אחרות, צעירים שרוכשים ביטוח סיעודי לכל החיים בעודם צעירים משלמים מחיר נמוך, וימשיכו לשלם אותו מחיר גם לאחר התגברותם. אז אם עד היום הייתם בטוחים שביטוח סיעודי לכל החיים שייך למבוגרים בלבד, דעו שישנם צעירים רבים שבוחרים לבטח את עצמם.

הגדרת האדם הסיעודיבניגוד למקובל לחשוב, ביטוח סיעודי לכל החיים מתאים לכל אדם בכל גיל. אדם סיעודי הוא אינו בהכרח אדם מבוגר.

מתי אדם מוגדר סיעודי? הגדרת האדם הסיעודי מחייבת התייחסות. חשוב להבין שחברות הביטוח הפרטיות שואפות להימנע מתשלום למבוטחיה. לכן, כל עוד המבוטח לא נכנס תחת ההגדרה של אדם סיעודי, הוא לא יהיה זכאי לתשלום מחברת הביטוח. ישנן חברות ביטוח שאינן מספיק אמינות המתפלפלות בהגדרות במטרה להימנע מתשלום עבור לקוחותיהן. אנשים רבים שבוחרים באופן שרירותי ביטוח סיעודי לכל החיים מחברות ביטוח מפוקפקות יכולים למצוא את עצמם מתמודדים מול חברת הביטוח בבית המשפט. ישנם מקרים רבים בהם חברת הביטוח ניסתה להתנער מהתשלום המגיע למבוטח, מה שגרר הליך משפטי שנגמר לאחר שנים ארוכות של מאמץ ועוגמת נפש. לכן, לפני שאתם ממהרים לבחור את חברת הביטוח שלכם עבור ביטוח סיעודי לכל החיים, חשוב שתכירו את כלל האפשרויות ותערכו סקירה ממוקדת אודות החברות האיכותיות, האמינות והמומלצות ביותר.

לפני שנגע בשני טיפים פשוטים שיעזרו לכם לבחור נכון חברת ביטוח אמינה, איכותית ומומלצת שתעניק את כל המגיע לכם ללא בעיה, חשוב שתכירו את ההגדרה הרפואית לאדם סיעודי. אדם סיעודי הוא אדם העונה על הקריטריונים הבאים:

  • אדם שאינו מסוגל לבצע באופן עצמאי שתי פעולות בסיסיות ויומיומיות מתוך ששת הפעולות הבאות:
    • לקום ולשכב.
    • להתלבש ולהתפשט.
    • לאכול ולשתות.
    • להתקלח.
    • לשלוט על סוגרים.
    • להתנייד.

כלל הפעולות הבסיסיות הללו מגדירות אדם שאינו סיעודי. לא מצליחים להשלים לפחות שתיים מכלל הפעולות הללו? כנראה שאתם נדרשים להשגחה צמודה, מה שמגדיר אתכם סיעודיים.

  • אדם הסובל מבעיה קוגניטיבית – תשוש נפש

נקודה נוספת המגדירה מצב סיעודי היא תשישות נפש. אדם תשוש נפש הסובל מבעיה קוגניטיבית משמעותית הפוגעת ביכולתו להתמצא במרחב או לזכור את סביבתו מוגדר כאדם במצב סיעודי. פגיעה קוגניטיבית זו מחייבת השגחה צמודה, מה שמגדיר את האדם כסיעודי.

  • מחלה זמנית או קבועה

מחלה זמני. או קבועה המחייבת השגחה צמודה אף היא מגדירה את הסובל ממנה כסיעודי. התמודדות עם שלל מחלות או בעיות בריאותיות שונות מחייבות השגחה צמודה לטיפול תמידי. מצב זה מגדיר את החולה כסיעודי ומזכה אותו בקבלת כל המגיע לו בכיסויי הביטוח הפרטי.

איך תבחרו את חברת הביטוח שלכם? הכירו את הצעדים הפשוטים שיעזרו לכם לעשות זאת

אז רגע לפני שאתם ממהרים לבחור את חברת הביטוח הראשונה שמציעה לכם ביטוח סיעודי פרטי, חשוב שתכירו את הדרך הפשוטה לבחור נכון את החברה האיכותית והאמינה ביותר שתעניק לכם את כל המגיע לכם ללא סייגים, התפלפלויות או הליכים משפטיים. אנשים רבים בוחרים ביטוח סיעודי לכל החיים באופן שרירותי וללא כל בדיקה מקדימה. במטרה להימנע מכך, חשוב להקפיד על שני צעדים פשוטים. האחד הוא היכרות נרחבת עם כל חברות הביטוח השונות שמציעות ביטוח סיעודי לכל החיים, והשני הוא סינון כלל החברות הפחות אמינות ומקצועיות לטובת בחירה בחברה הטובה והכדאית מכולן. איך עושים את זה? המשיכו לקרוא את השורות הבאות.

הכירו את כל חברות הביטוח המציעות ביטוח סיעודי לכל החיים

בשלב הראשון, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להכיר את כל חברות הביטוח המציעות ביטוח סיעודי לכל החיים. בחירת חברת ביטוח ללא היכרות עם כלל החברות השונות היא בגדר הימור, שכן ייתכן שישנן חברות טובות יותר המציעות ביטוח נרחב יותר ובעלות נמוכה יותר. לכן, כבר בשלב הראשון חשוב להכיר את כלל האפשרויות. בעזרת בדיקה מהירה ברשת תוכלו לערוך רשימה מסודרת הכוללת את כל חברות הביטוח המציעות ביטוח סיעודי לכל החיים. ערכתם רשימה עם שמות כל חברות הביטוח המציעות ביטוח סיעודי לכל החיים? אתם מוכנים לעבור לשלב הבא.

שלב השלילה ושלב הבחירה – בחירה מדוייקת תבטיח שתקבלו את כל המגיע לכם!

השלב הבא מתחלק לשני שלבים שונים – שלב השלילה ושלב הבחירה. בשלב השלילה, מה שאתם נדרשים לעשות זה למחוק מהרשימה שלכם כמה שיותר חברות ביטוח שאינן מקצועיות, אמינות וכדאיות. איך תדעו את מי למחוק? בעזרת קריאת כל פיסת מידע ברשת אודו. החברות ברשימה שלכם. קריאה מעמיקה ברשת אודות כלל חברות הביטוח תאפשר לכם להעריך מיהן החברות המובילות והאמינות ביותר בישראל. קראו כמה שיותר חוות דעת והשאירו ברשימה אך ורק חברות שקראתם אודות שירותיהן כמות גדולה של חוות דעת חיוביות. בשלב האחרון, כל שנותר לכם זה ליצור קשר עם החברות המובילות שנשארו ברשימה שלכם ולקבל מידע אודות כיסויי הביטוח ועלותו. בחרו את החברה המומלצת ביותר שהציעה לכם את הצעת הביטוח האטרקטיבית ביותר.

ביטוח סיעודי לכל החיים

על פי ביטוח סיעוד בחוק הביטוח הלאומי בישראל, כל אזרח ואזרחית בישראל זכאים לגמלת סיעוד במקרה של אובדן כושר עבודה, תאונות, מחלות שונות ועוד. עם זאת, אנשים רבים בוחרים לבטח את עצמם בביטוח סיעודי פרטי. זאת, בנוסף לגמלת סיעוד הקבועה בחוק. מה חשוב לדעת בנושא? – קראו כאן. 

ביטוח סיעודי לכל החיים הוא חשוב מכמה וכמה סיבות שונות. ראשית, כיוון שהוא עוזר לכסות את עלויות השהייה במוסד טיפולי או קבלת עזרה בבית, אם המבוטח אינו מסוגל פיזית לטפל בעצמו. במובן מסוים, הביטוח נועד לספק שקט נפשי. אם בריאות המבוטח תשתנה עקב פציעה או מחלה, תהיה לו תמיכה כלכלית זמינה. בתוך כך, ביטוח סיעודי לכל החיים מבטיח שהמשפחה לא תישא בהוצאות הכלכליות הכרוכות בטיפול בן המשפחה הסיעודי. בישראל, קיימים 3 סוגים עיקריים של ביטוחים סיעודיים לכל החיים: 

  1. פוליסות פרטיות: אלו הן פוליסות ביטוח סיעודי פרטיות אשר נרכשות ישירות מסוכני הביטוח. יש לציין, החל משנת 2019, חלק נכבד מחברות הביטוח כבר אינן מוכרות את סוגי הפוליסות האלו. 
  2. ביטוח קולקטיבי: אלו הן פוליסות ביטוח של ועדי עובדים וקבוצות שונות, כאשר החל משנת 2017, פוליסות אלו כבר לא ניתנות לחידוש במסגרות קבוצתיות. אנשים אשר הצטרפו לפוליסה זו לפני 2017, יכולים לשמור על הרצף הביטוחי שלהם ע"י הצטרפות לביטוח סיעודי פרטי. 
  3. ביטוח סיעודי קופ"ח: בין אם מדובר על לאומית, כללית, מאוחדת או מכבי, ביטוחים סיעודיים אחידים של קופות החולים כוללים בד"כ את אותם הכיסויים. אך עם זאת, הפרמיות עשויות להשתנות בין קופה אחת לאחרת.   

מהו בעצם ביטוח סיעודי לכל החיים?

מבוטחים שבוחרים ביטוח סיעודי לכל החיים בגילאים צעירים נהנים מתשלום נמוך, שכן הסיכוי שהם ידרשו את הכיסוי המגיע להם נמוך בהרבה ממבוטחים מבוגרים או חולים.

כשמו כן הוא, ביטוח סיעודי לכל החיים הינו הסכם ביטוחי אשר מתבצע בין חברת הביטוח הפרטית לבין האזרח, קרי המבוטח. ביטוחים אלו בדרך כלל תקפים על גילאי 95 או אפילו עד גילאים מבוגרים מכך, כאשר ביטוחים אלו למעשה מופעלים במקרה שבו האדם המבוטח אינו יכול לתפקד בכוחות עצמו. ככאלו, ביטוחים סיעודיים לכל החיים הם חשובים במיוחד, מכיוון שאף אחד ואחת מאיתנו לא באמת יודעים מה יוליד יום. 

לא פעם, אנשים לוקחים כמובן מאיליו את העובדה שהם בריאים ומתפקדים, מה שמוביל אותם להתייחס בקלות ראש לכל נושא הביטוחים הסיעודיים וביטוחי החיים. חשוב להבין, קופות החולים אמנם מספקות ביטוחים אחידים, אבל בד"כ חברות הביטוח הפרטיות יאפשרו לכם לקבל יותר כיסויים בלא בהכרח הרבה יותר כסף. 

כיצד קובעים שיש צורך בהפעלת פוליסת ביטוח סיעודי? 

על מנת לקבוע את רמת התפקוד של האדם, חברות הביטוח לרוב משתמשות בכלי אשר נקרא מבחן ADL. מבחן ADL, או מבחן בדיקת תפקוד ופעולות יומיומיות, הוא כלי אשר מאפשר לחברת הביטוח לבחון באופן אובייקטיבי את רמת התפקוד של המטופל. זאת, כאשר המבחן כולל בדיקה של כמה פרמטרים שונים ופעולות אשר נחשבות בסיסיות, למשל: 

  1. לקום ולעבור בין מצב שכיבה לעמידה, לעבור מכיסא למיטה, להתרחץ ולהתלבש. 
  2. להכין אוכל או לאכול באופן עצמאי. 
  3. לשלוט על הסוגרים ולהתנייד באופן כללי. 

בחלק גדול מפוליסות הביטוח הסיעודיות, יהיה ניתן להפעיל את הפוליסה אם המבוטח אינו מסוגל לבצע לפחות 50% של 3 פעולות מתוך הפעולות שלעיל.  עם זאת, יש לציין כי חלק מהפוליסות מאפשרות את הפעלת הפוליסה גם במקרים בהם המבוטח אינו מסוגל לבצע רק 2 מהפעולות שלעיל. 

מה חשוב לדעת על תגמולי ביטוח סיעודי?

בכל הנוגע לתגמולי ביטוח סיעודי לכל החיים, אלו בד"כ ניתנים כגמלה חודשית. ניתן לקבל את התגמולים בצורה של פיצוי, מה שלרוב כולל את העברת הכסף ישירות למבוטח. עם זאת, ניתן לקבל תגמולי ביטוח סיעודי גם באופן של שיפוי. שיפוי, משמע כסף המועבר למבוטח כנגד תשלום שהועבר ישירות לנותן השירות.

כמו כן, תגמולים של ביטוח סיעודי יכולים לכלול גם מתן שירות טיפולי מסוים. במילים אחרות, חברת הביטוח עשויה לספק טיפול הניתן ישירות למבוטח. חשוב לציין, בעוד שחלק מחברות הביטוח משווקות ביטוח סיעודי לכל החיים, חברות ביטוח פרטיות אחרות מספקת ביטוחים ל36 חודשים, 60 חודשים או 96 חודשים. לכן, חשוב לערוך מחקר מעמיק לפני שרוכשים ביטוח סיעודי פרטי ולוודא שאתם לא משלמים על חתול בשק. 

מה עדיף, ביטוח סיעודי בקופ"ח או ביטוח פרטי?

בין אם מצטרפים לביטוח הסיעודי במסגרת קופות החולים, או שמא רוכשים ביטוח בחברה פרטית, חשוב להבין את המשמעויות וההבדלים בין 2 האופציות האלו. ההבדלים מתבטאים לא רק בתנאי הפוליסה, שכן גם תקופת הביטוח ופרמטרים אחרים צריכים להילקח בחשבון. למשל, גובה הפרמיה המשולמת לחברות הביטוח או לקופ"ח. 

כמו כן, יש להביא בחשבון את הפרמטר של משך תקופת הכיסוי ותשלומי הגמלה. בקופות החולים, הכיסוי בדרך כלל מוענק ל-5 שנים בלבד, בעוד שחברות הביטוח הפרטיות מאפשרות הגמשה של התוקף ומשך הביטוח. בסופו של דבר, דרך החברות הפרטיות אפשר להתאים אישית את הביטוח, מה שלא ניתן לעשות במסגרת קופות החולים. זאת, משום שהפוליסות המשווקות בקופות החולים הן אחידות.  

המרכז לייעוץ פנסיוני – קבלו ייעוץ ללא התחייבות 

אם אתם מתלבטים בין חברת ביטוח אחת לאחרת, או שמא בכלל רוצים להצטרף לביטוח הסיעוד במסגרת קופות החולים, צוות המרכז לייעוץ פנסיוני ישמח לסייע לכם וללוות בכל שלב בתהליך ההצטרפות לביטוח. 

המרכז לייעוץ פנסיוני מונה אנשי צוות מומחים בתחומי הפיננסיים בישראל, לרבות כל מה שכרוך בהצטרפות לביטוחי חיים, ביטוחים סיעודיים, ביטוחים לגמלאי צה"ל ועוד. ע"י הבחירה הנכונה בחברת הביטוח ובמסלול הביטוחי, ניתן לחסוך לא מעט כסף בטווח הארוך.

מסוקרנים לבדוק כמה כסף אפשר לחסוך בעזרת רכישת הביטוח הנכון?

צרו קשר כעת – המרכז לייעוץ פנסיוני. 

פדיון קרן השתלמות
התקשרו עכשיו!