ביטוח סיעודי לאחר מוות – ייתכן שאתם זכאים לגמולים מהביטוח הסיעודי של הקרוב שנפטר

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

חושבים לעשות ביטוח סיעודי פרטי? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות חברות הביטוח המספקות ביטוח סיעודי פרטי, מעבר לזה הניתן לכולם בקופות החולים ובביטוח הלאומי. ראשית, חשוב לדעת שהביטוחים הבסיסיים המוענקים מקופות החולים ומהביטוח הלאומי אינן מכסים את כל הצרכים הנדרשים לאדם סיעודי. ביטוחים אלה מבטיחים לכלל המבוטחים את המינימום הנדרש להתקיימות בסיסית. שנית, חשוב שתכירו את כל ההבדלים המהותיים בין ביטוח פרטי לבין ביטוח קבוע של קופות החולים. אנשים רבים כיום בוחרים בביטוח סיעודי פרטי במטרה לוודא שהם לא יפלו כנטל על כל קרוביהם. השורות הבאות נגע בכל ההבדלים בין הביטוחים השונים, נציג את היתרונות הבולטים של הביטוח הפרטי, נגע בנקודה של ביטוח סיעודי לאחר מוות ונביא מספר טיפים מעשיים שיעזרו לכם לבחור נכון את חברת הביטוח הטובה ביותר עבורכם.

ביטוח סיעודי של קופות החולים שונה בתכלית מביטוח סיעודי פרטי – כל ההבדלים שאתם חייבים להכיר

ציג את היתרונות הבולטים של הביטוח הפרטי, נגע בנקודה של ביטוח סיעודי לאחר מוות ונביא מספר טיפים מעשיים שיעזרו לכם לבחור נכון את חברת הביטוח הטובה ביותר עבורכם.
קרדיט תמונה: freepik

תחילה חשוב להדגיש ולומר כי כיום יש לא מעט חברות ביטוח המציעות ביטוח סיעודי פרטי בישראל. המבחר מחייב אתכם לדעת לבחור נכון את החברה האיכותית והאמינה ביותר שתעניק לכם את כיסויי הביטוח המקיפים ביותר במחיר האטרקטיבי ביותר. אז לפני שאתם ממהרים לסגור ביטוח סיעודי פרטי עם חברת הביטוח הראשונה שפונה אליכם, חשוב לדעת שישנם חברות ביטוח מפוקפקות שאינן ממהרות לשלם למבוטחים את מגיע להם. לא מעט חברות ביטוח מערימות קשיים רבים על מבוטחים שדורשים את שמגיע להם. חברות רבות אף מגיעות עם מבוטלים עד לכותלי בית המשפט בכדי להימנע מתשלום. במטרה להימנע ממצבים אלה, חשוב שתדעו לבחור נכון את הביטוח הסיעודי הטוב ביותר אצל החברה האמינה ביותר.

הסיבות בגינן רבים כיום לא מסתפקים בביטוח הקבוע של קופות החולים

אז למה כדאי לעשות ביטוח סיעודי פרטי אם יש ביטוח סיעודי דרך קופות החולים? אנשים רבים מתמודדים עם שאלה זו ולא מביני מדוע רבים כל כך בוחרים לעשות ביטוח פרטי. לכן, ריכזנו עבורכם את כל היתרונות הגדולים ביותר בגינם אנשים רבים כיום בוחרים להוסיף ביטוח סיעודי פרטי מחברות הביטוח השונות בישראל.

היתרונות הגדולים ביותר בגינם רבים בוחרים בביטוח סיעודי פרטי הם:

  • ביטוח מקיף הכולל כיסויים רביםומה אם המבוטח נפטר לפני שקיבל את הכיסויים מהביטוח הפרטי? ישנו מצב של ביטוח סיעודי לאחר מוות.

היתרון הראשון הוא כמובן כיסויי הביטוח הפרטי לעומת כיסויי הביטוח הקבוע של קופות החולים. כפי שציינו מעלה, קופות החולים מעניקות ביטוח סיעודי קבוע הכולל את המינימום הנדרש בלבד. אדם בריא שהפך לסיעודי, לא יוכל להמשיך לחיות ברמת החיים שהוא חי בה בעזרת הביטוח הקבוע של קופת החולים. לעומת זאת, אדם שבחר לעשות ביטוח סיעודי פרטי, יכול ליהנות מגוון רחב של ביטוחים והחזרים על שלל צרכים וטיפולים שונים ומגוונים. הכיסויים הרבים מבטיחים לכל הבוחרים בביטוח פרטי כיסוי אמיתי של כל צורכיהם. אז אם גם אתם לא רוצים ליפול כנטל על הסביבה הקרובה שלכם, ביטוח סיעודי פרטי היא התשובה עבורכם. ומה אם המבוטח נפטר לפני שקיבל את הכיסויים מהביטוח הפרטי? ישנו מצב של ביטוח סיעודי לאחר מוות. ביטוח סיעודי לאחר מוות מאפשר ליורשיו של המבוטח ליהנות מכל הגמולים שהמבוטח היה זכאי להם.

  • ביטוח בהרכבה על בסיס צורכי המבוטח

יתרון נוסף הוא האפשרות להרכיב את הביטוח באופן עצמאי. ביטוח סיעודי קבוע של קופות החולים אינו מאפשר לערוך כל שינוי במטרה להתאים את הביטוח לצורכי המבוטח. לעומת זאת, ביטוח פרטי מאפשר לכלל המבוטחים להרכיב כיסויים בהתאם לצרכים הרפואיים האישיים שלהם. היתרון הגדול בהרכבה עצמית של הביטוח הוא בחירת כל כיסוי שיכול להתאים לצורכי המבוטח, מה שיבטיח לו ביטוח מיטבי הכולל מגוון רחב של הטבות נדרשות. מעבר לכך, המבוטח נדרש לשלם אך ורק על הכיסויים שבחר, כך שאם ישנם כיסויים ביטוחיים שאינם קשורים לצרכיו הבריאותיים, הוא לא נדרש לשלם עליהם כלל.

  • ביטוח בעלות קבועהביטוח סיעודי לאחר מוות מעניק ליורשי המבוטח שנפטר גמולים שהגיעו לו טרם פטירתו. נשמע מעניין? לפני שאתם ממהרים לעשות ביטוח סיעודי פרטי, חשוב שתכירו את ההגדרה המדוייקת של אדם במצב סיעודי.

אם לא די ביתרונות שהובאו מעלה, חשוב שתכירי יתרון נוסף הקשור למחיר שאתם נדרשים לשלם על הביטוח הפרטי. עלות הביטוח הפרטי נקבעת על בסיס גיל המבוטח ומצבו הבריאותי. בשונה מביטוח סיעודי קבוע של קופות החולים, המחיר שנקבל לכל מבוטח בתחילת התקשרותו עם חברת הביטוח הפרטית נשמר לשנים ארוכות ללא כל שינוי. בקופות החולים, מחירי הביטוחים הסיעודיים משתנים עם התבגרותו של המבוטח. אז אם גם אתם רוצים ליהנות ממחיר קבוע של ביטוח סיעודי, הביטוח הפרטי הוא התשובה הטובה ביותר עבורכם. עשיתם ביטוח בגילאים צעירים וללא בעיות בריאותיות משמעותיות? כנראה שהמחיר שאתם משלמים נמוך במיוחד. מחיר זה ישמר לכם גם לאחר התבגרותכם. הסיבה לכך שצעירים ובריאים משלמים הרבה פחות עבור ביטוח סיעודי פרטי מאנשים מבוגרים היא הסיכוי לעשות שימוש בביטוח. הסיכוי שצעירים ובריאים יעשו שימוש בביטוח סיעודי פרטי מתוך בעשרות אחוזים בהשוואה לסיכוי שמבוגרים עם בעיות בריאותיות יעשו שימוש בכיסויי הביטוח.

הכירו את ההגדרה המדוייקת של אדם סיעודי

אך כפי שהזכרנו, קיימת אפשרות של ביטוח סיעודי לאחר מוות. ביטוח סיעודי לאחר מוות מעניק ליורשי המבוטח שנפטר גמולים שהגיעו לו טרם פטירתו. נשמע מעניין? לפני שאתם ממהרים לעשות ביטוח סיעודי פרטי, חשוב שתכירו את ההגדרה המדוייקת של אדם במצב סיעודי.

ההגדרה המדוייקת של אדם במצב סיעודי הזכאי לקבל את כל כיסויי הביטוח הפרטי היא: אדם שנכלל בקריטיונים הבאים, נחשב לסיעודי.

  • אינו מצליח להשלים שתיין מתוך ששת הפעולות הבסיסיות הבאות:
  1. לקום ולשכב.
  2. להתלבש ולהתפשט.
  3. לאכול ולשתות.
  4. להתקלח.
  5. לשלוט על סוגים.
  6. להתנייד.

אדם שאינו יכול לבצע שתיים מהפעולות הללו נדרש לליווי צמוד, מה שמגדיר אותו כאדם במצב סיעודי הזכאי לקבל את כל כיסויי הביטוח הפרטי שלו.

  • אדם המתמודד עם מחלה זמנית או קבועה

אדם שמתמודד עם מחלה קשה המצריכה השגחה תמידית או טיפול תדיר. אדם זה חייב ליווי צמוד, מה שמגדיר אותו כאדם במצב סיעודי לעניין קבלת כלל כיסויי הביטוח המגיעים לו.

  • תשוש נפש

אדם תשוש נפש הוא אדם שיכולותיו הקוגנטיביות פגועות. חשוב להדגיש שתשישות נפש אינה קשורה לגיל המבוטח. ישנם תשושי נפש צעירים רבים. בין כלל היכולות הקוגנטיביות הפגועות שמגדירות אדם כתשוש נפש ניתן למנות את איבוד הזיכרון או חוסר היכולת להתמצא במרחב.

הימנעו מבחירה שרירותית של חברת הביטוח שלכם – כך תבחרו נכון!

לסיום, רגע לפני שאתם בוחרים את חברת הביטוח הטובה והמומלצת ביותר, חשוב שתכירו שני צעדים פשוטים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון. הצעד הראשון הוא היכרות עם כל חברות הביטוח המציעות ביטוח סיעודי פרטי. שלב זה אינו מצריך מכם יותר ממספר דקות בודדות של חיפוש ברשת. לאחר שהכרתם את כל החברות השונות, חשוב לקרוא כמה שיותר מידע אודותיהן. נסו לקרוא כמה שיותר חוות דעת חיוביות מלקוחות מרוצים. בחרו את כל החברות האיכותיות והמומלצות ביותר, צרו עימהן קשר ובקשו לקבל הצעה מסודרת של ביטוח סיעודי הכוללת את כלל הכיסויים וכמובן את עלות הביטוח. שני הצעדים הפשוטים הללו יבטיחו לכם בחירה מושכלת ונכונה בחברות ביטוח מקצועיות ומומלצות.