ביטוח לאומי סיעוד רמה 6

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח לאומי סיעוד רמה 6על פי החוק לביטוח לאומי בישראל, ישנן שש רמות של זכאויות עבור קצבה הנקראת קצבת סיעוד. 6 הרמות האלו מוגדרות לפי יכולת התפקוד של האדם, כאשר הן הביטוח הלאומי וכן חברות הביטוח הפרטיות ישתמשו בכלים שונים כדי לבדוק את רמת התפקוד של האדם המבוטח. הנה מה שחשוב לדעת לגבי ביטוח לאומי סיעוד רמה 6 – המשיכו לקרוא. 

לפני שמרחיבים לגבי ביטוח לאומי סיעוד רמה 6, יש לציין כי בכל רמה של תפקוד, האדם המבוטח זכאי לשלב בין כסף לקצבה, ושירותי סיעוד הכוללים מספר היבטים שונים. למשל, את ההיבטים של שירותי הסיעוד: 

  • טיפול אישי בבית עבור אנשים סיעודיים. 
  • ביקור במרכז יום. 
  • מוצרי ספיגה. 
  • חברות בקהילות תומכות.
  • לחצן מצוקה.
  • שירותי כביסה​

חשוב לדעת, על מנת לבנות תוכנית טיפול אישית, ניתן להשתמש במחשבון אשר קיים באתר GOV של האגף לביטוח לאומי. מחשבון זה נקרא "מחשבון סל שירותים בסיעוד".

מהי גמלת סיעוד ביטוח לאומי? 

בשנים האחרונות חלה רפורמה בגמלת הסיעוד של ביטוח לאומי, כאשר החל מינואר 2021, נקבעה תוספת לגמלת הסיעוד בצורה של שעות טיפוליות. הכמות של השעות הטיפוליות שמהמבוטחים מקבלים בשבוע, היא פרמטר ישיר הנקבע מכורך רמת התפקוד של המבוטח. זאת, בזמן שניתן גם להמיר את חלק מהשעות הטיפוליות האלו בכסף. 

באופן כללי, ע"פ החוק לביטוח לאומי, קיימות 6 רמות שונות של רמות תפקוד, וכפועל יוצא מזה, גם 6 רמות שונות של קצבאות סיעוד. בתוך כך, כל אחת מרמות התפקוד (בין 1 – 6) מזכה את המבוטח בהטבות שונות. יש לציין, השעות הטיפוליות שוות ערך גם לביקור במרכז יום לקשיש, בקהילות תומכות ועוד. במילים אחרות, ניתן לנצל את השעות הטיפוליות על מנת להשתלב בכל מיני מסגרות שונות.

מהו ביטוח לאומי סיעודי רמה 6?

ביטוח לאומי סיעודי הינו סוג של פוליסה אשר ניתנת להפעלה במקרים בהם האזרח מאבד את כושר עבודתו, נפגע כתוצאה מתאונת עבודה, תאונת דרכים, לוקה במחלה המונעת המשך תפקוד שגרתי ועוד. על מנת שאדם יהיה לקבל קצבת ביטוח לאומי סיעודי, עליו לעמוד בקריטריונים הנקבעים ע"י כלים שונים, לרבות כלי הנקרא מבחן ADL. 

בהתאם לרמת התפקוד הנקבעת ע"י מבחן ADL וחוות דעת של מומחים, האדם צובר X נקודות תלות בבדיקת התפקוד הכללית שלו. בתוך כך, כמות נקודות התלות אשר נצברות הינן הפרמטר העיקרי אשר קובע את רמת התפקוד של האדם. כאשר נצברות 9.5 – 10.5 נקודות תלות בבדיקת התפקוד, ייקבע שהאדם יהיה זכאי לקבל קצבת ביטוח לאומי סיעוד רמה 6.   

תוכנית טיפול בביטוח לאומי סיעודי רמה 6

כאשר האדם זכאי לקבלת ביטוח לאומי סיעוד רמה 6, אותו אדם יוכל לבנות תוכנית טיפולים אישית אשר מתאימה לנסיבות הייחודיות לו\ה. במקרים בהם נקבעת רמה 6 בביטוח הלאומי הסיעודי, בד"כ המבוטח יוכל לקבל 30 שעות שבועיות, קרי שעות טיפול. עם זאת, במקרים בהם מועסקים עובדים זרים למטרת הטיפול, יינתנו 26 שעות בשבוע. 

יש לציין, החל מ-01.04.2023 ניתן להחליף כל שעת טיפול בתגמול כספי, כאשר כל שעת טיפול תהיה שווה 214 ₪. זאת, בכפוף ל-2 אפשרויות ההמרה הבאות:

  1. החלפת 4 שעות: אפשרות זו מאפשרת החלפה של עד 4 שעות טיפוליות בשבוע, כאשר הקצבה שתתקבל במקרה זה תעמוד על סך 856 ₪. 
  2. החלפת 10 שעות: אפשרות זו תאפשר קבלת תגמול העומד על 2,140 ₪, כאשר מקרים אלו יצריכו בדיקה על ידי עו"ס ביטוח לאומי. 

יש לציין, ניתן להחליף חלק מהשעות הטיפוליות תמורת כסף, אך עדיין לשמור על חלק מהשעות, מה שמאפשר הן קבלת קצבה והן טיפול אישי. 

מי זכאים לקבלת ביטוח לאומי סיעוד רמה 6?

על פי החוק בישראל, אזרחים אשר משלמים דמי ביטוח לאומי מדי חודש ומגיעים למצב בו הם טוענים לסיעודיות, צריכים לעבור מבדק אשר קובע את רמת התפקוד שלהם. כאמור, רמת התפקוד של המבוטחים יכולה לנוע מ-1 ועד 6, כאשר לכל רמת תפקוד ישנם קריטריונים שונים אשר מאפיינים אותה. בכל הנוגע לכל רמות התפקוד הנקבעות ע"י ביטוח לאומי, בד"כ נהוג להשתמש במבחן ADL וכן להסתמך על חוות דעת מומחים. 

ציינו אמנם את המבחן במאמר שלעיל, אבל נרחיב ונדגיש כי מבחן ADL הינו מבחן אשר משמש את חברות הביטוח למטרת הערכת הביצועים הפיזיים של המבוטחים. בדומה לכך, כך פועל גם האגף לביטוח לאומי. מבדק זה בוחן פעילויות יומיומיות כמו אכילה, רחצה, לבוש ויכולת ניוד ממיטה לכיסא, ממיטה לישיבה, מעמידה לישיבה ועוד. על מנת להיות זכאים לקבלת ביטוח לאומי סיעוד רמה 6, יש לצבור 9.5 – 10.5 נקודות הנקראות נקודות תלות במבדק התפקוד. 

ניתן לרכוש ביטוח סיעוד פרטי נוסף על ביטוח לאומי?

נוסף על הביטוחים המכוסים על ידי האגף לביטוח לאומי, אזרחים רבים בישראל מחליטים לרכוש גם פוליסות פרטיות של ביטוחי חיים, ביטוחים פנסיוניים וכן ביטוחי סיעוד מסוגים שונים. בהתאם לתנאי הפוליסות השונות, ניתן לקבל קצבאות, הטבות ותגמולים הניתנים מפוליסות שונות, ככה שמובן מדוע אנשים בוחרים לרכוש גם פוליסות פרטיות.  

בסופו של דבר, אנשים עשויים לבחור לרכוש פוליסות פרטיות מתוך סיבות רבות, אך הסיבה העיקרית תמיד תהיה – דאגה כלכלית לבני המשפחה במקרה של כל צרה שלא תבוא עלינו. לסיכומו של דבר, ישנו משהו אחד בטוח בחיים האלו, והוא ששום דבר לא בטוח בחיים האלו. לכן, מוטב לרכוש גם פוליסת ביטוח סיעודי פרטית. 

צריכים סיוע נוסף בכל נושאי הביטוח והחזרי המס על ביטוחים סיעודיים? 

צרו קשר כעת – המרכז לייעוץ פנסיוני. 

ביטוח לאומי סיעוד רמה 6
התקשרו עכשיו!