ביטוח חיים עובדי מדינה

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח חיים עובדי מדינהביטוח חיים עובדי מדינה הינו ברוב המקרים ביטוח קבוצתי. המטרה היא להנגיש מחירים נוחים לקבוצה שיש לה מכנה משותף כלשהו, בין אם מדובר על עובדי מדינה תחת שירות הביטחון ובין אם מדובר על קבוצה אחרת שאינה קשורה לעובדי מדינה. כל גוף יכול ליצור קשר עם חברת ביטוח במטרה לביטוח קבוצתי, אבל איך אתם עובדי מדינה אמורים להתנהל בצורה הזאת? הנה כל ההסברים.

 

מה זה ביטוח קבוצתי?

ביטוח קבוצתי הינו ביטוח שניתן לקבוצה של מעל 50 אנשים עם מכנה משותף, משמע מקום עבודה או מכנה משותף אחר. ביטוח קבוצתי נחשב לביטוח אטרקטיבי במיוחד, לדוגמא יש ביטוח קבוצתי לחברי "חבר", "צוות" וארגונים נוספים. בין היתר, חברות שונות כמו הראל, איילון ועוד מבטחות בביטוח קבוצתי עובדי מדינה, כמו משטרת ישראל, ארגון הכבאות ואחרים. ביטוח קבוצתי אינו נוגע לעובד המדינה לבדו, אלא גם לבני משפחתו כאשר ניתן לבטח בן או בת זוג, ילדים ובמקרים מסוימים גם נכדים. 

ביטוח חיים עובדי מדינה הוא ביטוח שנוגע למקרה של מוות, נכות או אובדן כושר עבודה. המטרה העיקרית של ביטוח חיים הוא להקנות "גב", לכל מי שמקור הכנסתו נפגע עקב נזקים גופניים או אובדן כושר עבודה בשל בעיות נפשיות. כמו כן, במקרה של מוות אותו מבוטח מעניק למוטבים סכום כספי במטרה שאורח החיים שלהם לא ייפגע. כאשר בן או בת זוג נפטרים, מעבר לצער הרב צריך גם לקחת בחשבון שמקור הכנסה משמעותי נפגע, ועקב כך החברות השונות מעניקות פיצוי בהתאם לכיסוי הנבחר. שימו לב, עובדי מדינה רבים שייכים לארגון "מועדון טוב". הארגון הינו ארגון המיועד לעובדי מדינה וגמלאים, גם שם יש הטבות בביטוח חיים וכדי לממש את הזכויות שלכם עליכם יהיה להירשם לאתר ולבדוק את הפוליסה המוצעת. 

אתם לא כפופים לביטוח קבוצתי

במקרים רבים, ביטוח חיים עובדי מדינה או ביטוח קבוצתי אחר הוא אוטומטי. זאת אומרת, מרגע שהצטרפתם לארגון מסוים אתם אוטומטית מבוטחים ומשלמים על כך. אמנם מדובר על תשלום סימלי כל חודש, אבל אם כבר יש לכם ביטוח חיים אישי למה שתשלמו פעמיים? כאן אתם יכולים לבחור האם להיות חלק מביטוח קבוצתי או להמשיך בביטוח אישי. השיקול צריך להיות בהתאם למה שאתם משלמים, ובהתאם לכיסוי של הביטוח. כמו כן, יש חברות ביטוח רבות אשר מעניקות הנחה כזאת או אחרת לעובדי במדינה במטרה למשוך את אותם עובדי מדינה אליהן. כמובן שזה לטובתכם, ככל שהתחרות גדולה יותר כך המחיר אותו תשלמו ביחס לכיסוי יהיה רחב יותר. 

 

כמה עולה ביטוח חיים עובדי מדינה?

המחיר אותו תשלמו על ביטוח חיים עובדי מדינה משתנה בהתאם לגוף אליו אתם משויכים, ביטוח חיים עובדי מדינה הינו מונח כללי המרכז בתוכו לא מעט אפשרויות, כמו עובדי מדינה מטעם הממשלה, עובדי מדינה תחת עיריות, עובדי מדינה בשירות הביטחון ועוד אפשרויות רבות שונות. העלות של ביטוח חיים נקבעת ביחס למספר קריטריונים (כאשר לא מדובר על ביטוח קבוצתי), לפניכם כל הקריטריונים:

  1. גיל – בני כמה אתם? ככל שאדם נמצא בגיל בוגר יותר כך המחיר של הביטוח יהיה גבוה. ההסבר לכך פשוט, אנשים מבוגרים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות או להיפצע ולכן, חברות הביטוח מייקרות את המחיר בעבור גילאים בוגרים יותר.
  2. אורח חיים – אורח חיים או מצבכם הבריאותי משפיע על המחיר. לדוגמא, אם אתם אנשים מעשנים סביר להניח שתשלמו יותר על ביטוח חיים מאשר אדם שהוא לא מעשן. בנוסף, אם יש לכם מחלות שונות, המחיר אותו תשלמו עשוי לקפוץ בצורה משמעותית. 
  3. מגדר – לפי נתוני הסטטיסטיקה, גברים נמצאים בסיכון גבוה יותר למוות בטרם עת ולמחלות. עקב כך, תוכלו לראות בזמן מילוי השאלון לחברות הביטוח שהן מבקשות לדעת מה המגדר שלכם. גברים משלמים יותר על ביטוח חיים או ביטוח בריאות אחר.
  4. הרחבות – המחיר של ביטוח חיים משתנה בהתאם להרחבות שונות אותן ביצעתם, גם כאשר מדובר על ביטוח קבוצתי יש מחיר בסיס ועליו תוכלו להרחיב את הפוליסה. הפוליסה יכולה לכלול בין היתר מימון הוצאות עבור טיפולים רפואיים שאינם בסל הבריאות, ניתוחים בחו"ל, השתלות בחו"ל ואפשרויות נוספות. 

לפני שנרחיב על המחיר עצמו, כאן ניתן לראות את היתרון המשמעותי של ביטוח קבוצתי. עם הצטרפות לביטוח חיים אישי על כל מבוטח פוטנציאלי למלא שאלון בריאות והצהרת בריאות. הצהרת הבריאות היא בין היתר זאת שתקבע את המחיר אותו תשלמו לאורך השנים. אז מה שונה בביטוח קבוצתי? בביטוח קבוצתי אתם כמעט בכל המקרים לא מחויבים למלא הצהרת בריאות. זאת אומרת, גם אם אתם מעשנים לדוגמא, אתם תשלמו בדיוק כמו כל חברי הקבוצה.

עכשיו נגיע למחיר. המחיר של ביטוח קבוצתי נקבע בסיום כל תקופה, משך תקופת ביטוח קבוצתי הוא עד חמש שנים. ברוב המקרים המחיר ינוע בין 165 ש"ח ועד 180 ש"ח עבור עובדי מדינה (לשנה). כאשר מדובר על גמלאים שמבוטחים בביטוח קבוצתי, המחיר הינו בין 175 ש"ח ל-190 ש"ח לשנה. 

מה כולל ביטוח חיים עובדי מדינה?

ביטוח חיים עובדי מדינה לרוב יהיה ביטוח בסיסי, זאת בהתאם למה שבחר נציג הקבוצה. בדרך כלל מדובר על פיצוי בגובה של 500,000 ש"ח, כיסויים בסיסים במקרים של אובדן כושר עבודה ונכות. מוטב להדגיש, אתם יכולים בתור מבוטחים להרחיב את הפוליסה שלכם ותשלמו בנפרד על הרחבת הפוליסה. מה ההמלצה שלנו? למרות שמדובר על מחירים מפתים חשוב לערוך השוואה דרך גורם מקצועי ולמצוא את הביטוח המתאים ביותר, בין אם מדובר על ביטוח חיים קבוצתי ובין אם מדובר על ביטוח חיים אישי. 

ביטוח חיים עובדי מדינה