ביטוח בריאות תושב חוזר

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח בריאות תושב חוזרמה זה ביטוח בריאות תושב חוזר? כל אזרח נדרש להחזיק בביטוח בריאות, ואילו ביטוח ממלכתי הינו חובה כלפי כל אזרח. עם זאת, מעל תקופת שהייה מסוימת בחול ופיגור בתשלומי דמי ביטוח ממלכתי אתם כבר לא תהיו מבוטחים. בזמן שתחזרו לארץ יש לכם שתי אפשרויות, להמתין את תקופת ההמתנה או לשלם פדיון. אבל ישנה אפשרות נוספת, ביטוח בריאות לתושב חוזר מטעם חברת ביטוח פרטית.

 

למה צריך ביטוח בריאות לתושב חוזר?

ביטוח רפואי מטעם המדינה אינו ניתן לתושב ישראל השוהה בחו"ל לפי התנאים שנציין בהמשך, ואינו משלם דמי ביטוח בריאות לביטוח לאומי, או מפגר בתשלומים. עקב כך, נשללת מאותו אדם הזכות להיות מבוטח בביטוח בריאות ממלכתי ולקבל שירותים רפואיים בארץ. אם תרצו לחדש את הזכאות שלכם תצטרכו להמתין את תקופת ההמתנה עליה נרחיב בהמשך. ניתן כן לקבל שירותים בריאותיים אם שילמתם פדיון שעלותו נעה בין כמה אלפי שקלים בודדים עד 10,000 ש"ח. 

אז מה אפשר לעשות? האפשרות שלכם היא לפנות לחברות ביטוח פרטיות והן יציעו לכם ביטוח בריאות תושב חוזר. ביטוח בריאות תושב חוזר הינו ביטוח ללא תקופת המתנה בה המבוטחים זכאים לקבל שירותים רפואיים בסיסיים בהתאם לכיסוי המבוקש ועד לניתוחים מורכבים. ביטוח רפואי לתושב חוזר הוא קריטי, מכיוון שכל עוד אתם לא מבוטחים אתם תאלצו לשלם מחיר מלא עם ביטוחים רפואיים, החל מתשלום לרופא משפחה ועד לצילומים וטיפולי חירום.

ביטוח בריאות תושב חוזר – תקופת המתנה

כל תושב ישראל זכאי לביטוח בריאות ממלכתי. אם במשך שנה וחצי בהן שהיתם בחול (18 חודשים רצופים), ולא שילמתם דמי ביטוח בריאות עבור תקופה של שנה לפחות או חדלתם מלהיות תושבי ישראל, אינכם זכאים לקבל שירותי בריאות במשך תקופה של עד שישה חודשים. איך מחשבים את תקופת ההמתנה? עבור כל שנה רצופה של היעדרות מהארץ, תקופת ההמתנה תהיה חודש אחד. עם זאת, יש תקופת המתנה מינימלית והיא חודשיים, תקופת ההמתנה המרבית היא שישה חודשים. תקופת המתנה היא 25 ימים רצופים של שהייה בארץ. יש לכם את האפשרות לפדות את תקופת ההמתנה בתשלום, ואז תוכלו לקבל את כל השירותים הרפואיים מיד לאחר התשלום. בתהליך זה אינם כלולים טיפולים בחול וטיפולי פוריות. נתון חשוב, במשך תקופת ההמתנה הינכם מחויבים לשלם דמי ביטוח בריאות.

מי פטור מתקופת המתנה? עולים חדשים לפי חוק השבות, אדם שהוכר בתור אזרח עולה על ידי משרד הקליטה, ילדים עד גיל 18 או קטינים חוזרים לפי משרד הקליטה, חיילים משוחררים מסדיר או קבע (בתקופה של 24 חודשים מיום השחרור), ומי שיש ברשותו אשרה מסוג א/1.

 

ביטוח בריאות לתושב חוזר – כמה זה עולה?

כפי שראינו יש מחיר לפדיון, שהוא בדרך כלל מגיע לכ-10,000 ש"ח. עם זאת, יש אלטרנטיבות, מה שבטוח הוא שאתם לא יכולים להישאר ללא ביטוח רפואי. ביטוח רפואי הוא קריטי, וחיסכון דווקא בנקודה הזאת – משמע להמתין את כל תקופת ההמתנה יכולה להציב אתכם בסיכון כלכלי ובריאותי. לכן, חברות ביטוח קטנות וגדולות מציעות לכם ביטוח בריאות לתושב חוזר. היתרון המשמעותי הוא שאתם משלמים פחות מאשר תשלום הפדיון וזכאים לקבל את השירותים הרפואיים בהתאם לפוליסה. 

אין מחיר קבוע לביטוח תושב חוזר, מכיוון שהביטוח נקבע על פי קריטריונים שונים בהתייחס לאותו אדם. המחירים יכולים להתחיל מכמה עשרות שקלים בחודש ועד מאות שקלים בחודש. מה שבטוח הוא שאתם צריכים להשוות בין הפדיון ובין הביטוח המוצע. מעבר לכך, תרצו גם להשוות את הכיסויים השונים, שכן זה מה שעושים גם אזרחי ישראל המעוניינים בביטוח בריאות פרטי. 

לפי מה קובעות חברות הביטוח את מחיר הביטוח? אם כן, החברות רוצות לקבוע את עלות הביטוח ביחס לסיכון שלהן. מה זה אומר בפועל? ככל שאתם נמצאים בגיל בוגר יותר, אם אתם מעשנים או סובלים מאורח חיים שנחשב לפחות בריא, הסכום החודשי אותו תשלמו יהיה גבוה. כאשר מדובר על גילאים צעירים יותר, הביטוח בעלות זולה. גם גילאים צעירים שמרגישים בריאים נדרשים בביטוח בריאות – אמנם זה לא חובה והם יכולים להמתין את תקופת ההמתנה. אך במקרים כאלה אנחנו לא ממליצים לקחת סיכון ולהיות מבוטחים מפני כל סכנה. בסופו של דבר, עלות טיפול רפואי ללא ביטוח יכולה להגיע בקלות לסכום הביטוח הכללי אותו תשלמו. 

איך לבחור ביטוח בריאות תושב חוזר?

בשביל לעשות את הבחירה הנכונה אנחנו צריכים לצלול לעומק הפוליסה, ולמצוא את המחירים הנוחים ביותר עבורכם. לכל חברת ביטוח יש את הפוליסה שלה, שזה די מורכב להבין אותה מכיוון שמדובר על כיסויים שונים, השתתפות עצמית, תקרה ועוד פרמטרים שרבים מאיתנו לא מבינים לעומק. במקרה של צורך בהפעלת הביטוח אנחנו צריכים לדעת את האותיות הקטנות כדי שבאמת נוכל לממש את הזכויות שלנו. 

לכן, ההמלצה היא לפנות ליועץ ביטוח. התפקיד של יועץ ביטוח הינו בלתי תלוי, משמע אין לו אינטרס לבחור בחברת ביטוח מסוימת, אלא הוא מתאים את הביטוח הטוב ביותר בהתאמה אישית אליכם ועם ההיכרות הרפואית שלכם מולו. 

בשונה מסוכן ביטוח, התפקיד של יועץ ביטוח אינו כולל עמלות מצד חברות הביטוח והוא נדרש גם כן ברישיון והסמכה. חשוב להדגיש, סוכן ביטוח לא יגבה מכם כסף ברוב המקרים, אבל יועץ ביטוח כן יעשה את זה מכיוון שהוא לא כפוף לחברות הביטוח. העלות של ייעוץ יכולה לנוע בין כמה מאות שקלים בודדים ועד אלפי שקלים למסלול לטווח ארוך. כתוצאה מהייעוץ אנחנו יכולים לחסוך אלפי שקלים, בין אם מדובר על ביטוח בריאות לתושב חוזר ובין אם מדובר על ביטוח בריאות לאזרח קבוע. 

ביטוח בריאות תושב חוזר