איתור ביטוח חיים

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

איתור ביטוח חייםביטוח חיים אינו תחת מה שהחוק מחייב מבחינת ביטוח בריאות ממלכתי, ולכן כל אחד יכול לבחור אם לבטח את עצמו בביטוח חיים או לא. מה שרבים לא מודעים אליו הוא שייתכן ויש לכם כבר ביטוח חיים. לדוגמא, הסתדרות המורים מחזיקה בביטוחים קבוצתיים שעשויים לכלול גם ביטוח חיים – ביטוחים שאתם משלמים עליהם עם הצטרפותכם להסתדרות המורים. כדי לדעת אם יש לכם ביטוח חיים ולמעשה משלמים כפול, מה שתוכלו לעשות הוא איתור ביטוח חיים.

 

ביטוח חיים – צריך את זה בכלל?

נדגיש כבר בהתחלה, איתור ביטוח חיים נועד כדי למנוע כפל ביטוחים, על אף שגם במקרים של כפל ביטוחים ניתן לממש את רוב הזכויות שלכם. המטרה היא לא לוותר על ביטוח חיים, שכן מדובר על ביטוח קריטי. ביטוח חיים נועד כדי לתת לכם או לבני משפחותיכם מענה במקרה של מוות, אובדן כושר עבודה ונכות. ביטוח חיים יכול להיות תחת ביטוח קבוצתי כפי שציינו בהתחלה. אם אתם מצטרפים למקום עבודה כלשהו, ייתכן והחברה תחתיה אתם מעוסקים, עובדת עם חברת ביטוח וכל עובד חברה מצטרף לביטוח חיים קבוצתי.

התשובה לשאלה המרכזית – כן, צריך ביטוח חיים אבל הוא לא חובה על פי חוק. ההסדר שלכם מול חברת הביטוח כולל פיצויים בגין מוות, אובדן כושר עבודה ונכות בהתאם למה שנקבע בפוליסה. אתם יכולים להחליט את גובה הפיצוי שבדרך כלל נע בין 500,000 ש"ח ועד 2,000,000 ש"ח, וככל שהפיצוי גבוה יותר כך התשלומים השוטפים יהיו בהתאם. במקרה של הפעלת הביטוח תוכלו לקבל את הפיצוי בתשלומים חודשיים או כתשלום אחד. 

מה זה איתור ביטוח חיים?

איתור ביטוח חיים הוא תהליך בו אנחנו מחפשים האם קיימים אצלכם ביטוחי חיים נוספים, במקרה בו אתם לא זוכרים אם אתם מבוטחים או כדי לעיין ולבחון את פרטי הביטוח כדי לדעת בדיוק מהן הזכויות שלכם. כדי לאתר ביטוח חיים אנחנו צריכים את הפרטים המלאים של המבוטח, תעודת זהות ודרכי התקשרות. כל חברה צריכה להחזיק מאגר מידע לכל המבוטחים, וניתן למצוא באתרים מסוימים את כל המבוטחים במקום אחד. תהליך זה אמנם נשמע פשוט, אך לעיתים הוא מורכב וזאת בהתחשב בסוג הביטוח ותהליך הבקשה. 

אתם לא זוכרים אם אתם מבוטחים? אמנם זה יכול להישמע מוזר, אבל זה קורה לעיתים קרובות. גם כאשר אתם מפוטרים ממקום עבודה תחת ביטוח חיים קבוצתי, ייתכן ואתם עדיין מבוטחים תחת אותה חברה – שזה יכול להיות לטוב ולרע. נסביר, ביטוח חיים קבוצתי מעניק לכם תשלום הרבה יותר נוח ולרוב הכיסויים רחבים. עם עזיבה של מקום העבודה יש הסדרים אשר קובעים כי כל עובד חברה גם לאחר פיטוריו יהיה זכאי להמשיך תחת אותה חברת ביטוח. 

 

האם זה חסכוני?

התשובה היא כן, המטרה המרכזית שבגללה רבים מחפשים שירות איתור ביטוח חיים הוא כדי לדעת על מה אנחנו משלמים וכמה, והאם יש כפילויות. כמו כן, פעמים רבות ישנם פערים בתשלום של אותו ביטוח, בדרך כלל בתשלומי פרמיות. איתור ביטוח חיים מסייע לכם למצוא כפילויות ויכול לחסוך לכם מאות שקלים בשנה, ובמצטבר אלפי שקלים. עם זאת, לא כל אחד יודע לבצע תהליך איתור ביטוח חיים כהלכה, ואנחנו רוצים למצוא את החברה שתספק לנו את השירות בצורה הרחבה ביותר. 

חשוב להדגיש דבר נוסף, במקרה של פטירה אתם רוצים לממש את הזכויות שלכם, בהתחשב שהיה הנפטר מבוטח. כדי לדעת אם היה לו ביטוח חיים, ואפילו מספר ביטוחי חיים ולאילו חברות אתם יכולים לפנות, וכמו כן מה הסכום שאתם צפויים לקבל (המוטבים), עליכם לבצע איתור ביטוח חיים. סביר להניח שהחברות לא יגיעו מעצמן אליכם, ולכן אתם אלו שצריכים להניע לפעולה. 

 

האם אתם יודעים על מה אתם משלמים?

עוד שאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא, על מה אתם משלמים בדיוק? עצם העובדה שמדובר על ביטוח חיים, זה עדיין לא מגדיר על מה אתם משלמים בפועל. תחת הקטגוריה של ביטוח חיים ישנן עוד עשרות קטגוריות שאתם צריכים להכיר. לדוגמא, האם ביטוח חיים מכיל גם אובדן כושר עבודה? אם כן, באילו תנאים? אתם לא רוצים להגיע למצב בו אתם רוצים לתבוע את הביטוח ולקבל את הפיצויים שלכם, ואז למצוא סעיפים שסותרים את הזכויות שלכם. וכשזה מגיע לחוזה חתום בין שני הצדדים, בית המשפט לאו דווקא פונה לצדק אלא לחוק. 

במרוצת השנים אנחנו מוצאים את עצמנו מדברים מול הרבה חברות ביטוח, הן כמובן פונות אלינו ומציעות שירותים מעניינים, ובמקרים רבים אנחנו פשוט אומרים כן. איתור ביטוח חיים מאפשר לכם ליצור סדר בתיק הביטוחי שיש לכל אחד מאיתנו. לאחר איתור ביטוח חיים אתם מקבלים דוח מלא שמראה לכם בדיוק מהן הפוליסות שלכם, וככל שתפנו למקום מקצועי, כך בעל המקצוע יוכל להסביר לכם במונחים פשוטים מה מכסה אתכם ומה לא. תוכלו לגלות ששילמתם במשך 10 שנים על כפל ביטוחים, ובמקרים אחרים תוכלו לגלות שאתם במצב טוב. 

מי מבצע איתור ביטוח חיים?

יועץ ביטוח או סוכן ביטוח הוא מי שיסייע לכם לממש את התהליך של איתור ביטוח חיים. פנו לחברה מקצועית ובעלת מוניטין חיובי. אותה חברה תעבור אתכם את התהליך שיכול להיות מורכב, ולעיתים יכול להיות שמדובר על תהליך פשוט. התהליך כרוך בתשלום, לרוב מדובר על תשלום חד פעמי ביחס לאותו מקרה, ולעיתים מדובר על אחוזים. אותה חברת ייעוץ תדגיש בפניכם את הצעת המחיר ואת התהליך כולו, לאחר מכן תוכלו לבחור אם להמשיך בתהליך או לוותר. 

איתור ביטוח חיים