איך אפשר להפסיק לאכול בחוץ?

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

אם אתם רוצים להצליח לחסוך כסף, מומלץ להשתמש בכלים יעילים כמו מחשבון חיסכון ואפליקציה לניהול הוצאות. אלה דברים שיכולים לעזור לכם מאוד, אבל כנראה שבכל זאת לא יהיה לכם מנוס מהצורך לקצץ בהוצאות.

איפה אפשר לקצץ? תרשו לנו להניח שכמו כולם, גם אתם אוכלים הרבה במסעדות ובבתי קפה, וגם מזמינים לא מעט אוכל הביתה. אם תצליחו להתנער מההרגל הזה, תוכלו לחסוך בכל חודש יותר כסף, ולאורך זמן לצבור חיסכון משמעותי.

איך עושים את זה? הכנו לכם מדריך קצר – כך תצליחו לבשל ולאכול יותר בבית.

שלב ראשון: תתחייבו לזה

אם אתה לא מחויב לשינוי ההרגלים שלכם, לא תצליחו לצאת לדרך חדשה. כדי להעניק לכם מוטיבציה, אתם יכולים לחשב כמה הוצאתם בחודש האחרון על אכילה בחוץ. אם הסכום ירתיע אתכם, אולי תבינו כמה חשוב השינוי שאתם מתכננים.

לחילופין, אתם יכולים לחקור מעט על הערכים התזונתיים של האוכל שאתם נוהגים להזמין במקומות השונים. אולי תגלו שאתם צורכים מזון לא בריא, ותבינו כמה יותר בריא יהיה האוכל שתכינו לעצמכם.

לא משנה אם המוטיבציה מאחורי המחויבות היא כלכלית או בריאותית, העיקר שתמצאו סיבות להתמיד.

שלב שני: תגדירו יעדים

כמה אתם עומדים להגביל את עצמכם? האם אתם מתכוונים להרשות לעצמכם לאכול בחוץ פעם בשבוע, או שאתם רוצים לוותר על זה לגמרי, לפחות לתקופה מסוימת? לא משנה מה המטרה הסופית שלכם לגבי התדירות, אתם יכולים להתחיל בהדרגה, למשל על ידי ביטול ארוחות הצהריים שאתם רגילים להזמין למשרד.

שלב שלישי: תכננו את הארוחות בחוכמה

לאחר שאתם יודעים מה אתם עומדים לעשות, ולמה, זה הזמן לתכנן. תיצרו לעצמכם תוכנית ארוחות, אחרת תמצאו את עצמכם בוהים בחוסר אמונה במקרר באמצע השבוע בניסיון להבין מה תבשלו, מה שעלול להסתיים בפיתרון הקל – הזמנת אוכל מבחוץ.

תכננו לפי מה שאתם אוהבים, מה שהתקציב שלכם מאפשר ומה שקל להכין. אל תסבכו את עצמכם – תזכרו שבסוף יום עבודה לא תרצו כנראה להתאמץ יותר מדי במטבח, ובמשך השבוע תכננו בעיקר ארוחות קלילות להכנה.

שלב רביעי: תערכו כמה שיותר הכנות מראש

דרך נוספת להבטיח שלא תתעצלו להכין לעצמכם אוכל, אפילו לאחר יום עבודה מייגע, היא להכין דברים מסוימים מראש. הכנת המרכיבים מבעוד מועד, תקל מאוד על הכנת ארוחת הערב כשתגיעו הביתה.

לדוגמה, סיר לבישול איטי עשוי להיות השקעה טובה (אם אין לכם). אתם יכולים פשוט לשים בו את המצרכים בבוקר, וארוחת הערב שלכם תהיה חמה ומוכנה כשתגיעו הביתה. לחילופין, אם אתם מתכוונים להכין בשר, שימו אותו במרינדה במקרר לפני שתצאו לעבודה.

לסיכום

כדי שתוכלו לצבור חיסכון משמעותי, אתם צריכים לבצע ויתורים לא פשוטים. בתחילה אולי תתקשו להפסיק לאכול בחוץ, אבל אנחנו מקווים שמהר מאוד תבינו – אוכל ביתי עדיף על כל אפשרות אחרת.

התקשרו עכשיו!