מסחר עצמאי בבורסה באמצעות בית השקעות

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

מסחר עצמאיהבורסה מושכת פעילים רבים, הן מקרב הציבור הרחב והן מקרב משקיעים מוסדיים ומשקיעים מקצועיים. כיום, יותר ויותר משקיעים ואנשים שרוצים לחסוך לפנסיה בוחרים באפשרות של מסחר עצמאי באמצעות בית השקעות במקום לבצע את הדברים בצורה עקיפה – בפעילות שנתמכת על ידי יועצי השקעות, מנהלי תיקים או אחרים.

כדאי לדעת שמסחר עצמאי בבורסה איננו רק זול יותר מאשר מסחר דומה שנעשה על ידי גופים פיננסיים שונים ועל ידי המערכת הבנקאית. המסחר העצמאי מאפשר כיום גם לטפל בתיק השקעות רגיל אך גם להתבצע כחלופה שמתאימה למי שזקוק למוצרים פיננסיים ופנסיוניים כגון קרנות השתלמות.

מהן הסיבות השונות שבגינן כדאי להעדיף מסחר עצמאי בבורסה באמצעות בית השקעות? מהו ניהול עצמאי של קרנות השתלמות, שנעשה באמצעות כלים פנסיוניים וטכניים שמוצעים לציבור על ידי בתי השקעות מובילים? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם.

קופות גמל ותיקי השקעות

כמעט כל בתי ההשקעות כיום, גם קטנים וגם גדולים מספקים מערכות ממוחשבות למסחר בבורסה. מערכות אלה מאפשרות לכל מי שרוצה בכך להרכיב לעצמו תיק השקעות אישי, עם שקיפות מלאה ויכולת תגובה מהירה, על פי הצורך. זאת, לצד פתרונות טכניים ושירותיים, כלי ניתוח וגרפים, חדרי עסקאות ונציגים טלפוניים זמינים.

חלק מבתי ההשקעות לקחו את העניין הזה צעד אחד קדימה, והם מציעים גם אפשרות לניהול עצמי של חסכונות פנסיוניים כגון קרנות השתלמות (קרנות מסוג IRA). העובדה שהחוסך או המשקיע שבוחר בכך יכול לנהל לעצמו את קרן ההשתלמות (ולעיתים גם מכשירים נוספים כגון קופות גמל נזילות) לא משפיעה מבחינת הטבות מס. למעשה, צעד כזה יוצא דופן בכך שהוא מאפשר לחסוך די הרבה כסף מבחינת עמלות ועלויות תפעול.

חוסכים בעלויות

כדי להבין מהי המשמעות המדויקת של מסחר עצמאי באמצעות בית השקעות, בין אם למטרת ניהול של תיק ובין אם למטרת קרן השתלמות בניהול אישי, צריך להבין מעט על העלויות הקשורות בניירות ערך.

כאשר מנהלים תיק השקעות, יש לכך עלויות שונות כגון ניהול התיק, דמי שמירה, דמי תפעול, עלויות רכישה, עמלות מכירה וכדומה. כאשר מדובר בחסכונות פנסיוניים כמו קרן השתלמות, למשל, הרי שישנן עלויות של דמי תפעול שמכונים "דמי ניהול". כאשר עוברים להשקעות עצמאיות, בין אם מדובר במסחר עצמאי בבורסה ובין אם מדובר בקרן השתלמות בניהול עצמאי, העלויות והעמלות נמוכות באופן משמעותי. דבר זה הוא רק הגיוני שכן אין צורך באנשי מקצוע שיבצעו ניהול שוטף או תפעול וקבלת החלטות השקעה שונות.

שולטים בהרכב

כדאי לדעת שפעילות באמצעות בית השקעות, גם בבניית תיק השקעות וגם בקרן השתלמות שמנהלים באופן עצמאי מתאימה מאוד לכל מי שרוצה גמישות מקסימלית ולכל מי שרוצה להבין במדויק היכן מושקע הכסף שלו.

כאשר שולטים בהרכב ניירות הערך (גם בתיק ההשקעות וגם בקרן ההשתלמות) לא זוכים רק ל"ראש שקט". בצורה כזאת, ניתן לבצע שינויים והתאמות שמתאימים למשקיע, וזאת – בגמישות מירבית ובדיוק בזמן. במקביל, מי שמעוניין בפוזיציות ארוכות טווח ולא מעוניין בשינויים תכופים, גם כאן הניהול האישי בהחלט עובד.

מקבלים מעטפת של שירות

כדאי לדעת שבתי ההשקעות למדו בשנים האחרונות להתמקצע גם בתחום השירות והתפעול. אם עד לפני מספר שנים לא ניתן היה לקבל תמיכה, ליווי ואמצעים טכניים מתקדמים, הרי שכיום המצב שונה.

בתי ההשקעות מהווים כיום חלופה ראויה לבנקים ולברוקרים פרטיים. הם גם חלופה מצוינת ליועצים פרטיים, שנותנים שירות השקעות גם מקזזים את הרווחים בשל עלויות תפעול או דמי ניהול משמעותיים.