חוק פנסיה חובה

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

חוק פנסיה חובהבשנת 2008 נכנס לתוקפו חוק שחולל מהפכה של ממש במשק הישראלי שזכה לכינוי "חוק פנסיה חובה". לפי החוק על כל מעסיק ישראלי להפריש אחוז מסוים מהמשכורת של כל אחד ואחד מהעובדים שלו לקרן פנסיה בתור חובה חוקית (ולא כהטבה כפי שהיה נהוג ערב כניסת החוק לתוקפו). יש לציין שהחוק הגדיר במפורש כי העובד יוכל לבחור לפי ראות עיניו ולהחליט האם הוא מעוניין שהכספים יועברו לקרן פנסיה או לקופת גמל. כמו כן, לאחר כניסת החוק אף מעסיק לא יכול לשלול את ההפרשה אפילו אם מדובר על סכומים צנועים מאוד.

לטובת מי נחקק החוק?

מה שחשוב להבין הוא שמי שכבר נהנה מהפרשה קבועה של כסף לקרן פנסיה או קופת גמל לצורך העניין, לא הרגיש שום שינוי לאחר שהחוק נכנס לתוקפו. עם זאת, מי שאכן הרגיש בשינוי של ממש אלו למעלה ממיליון עובדים במדינת ישראל שלפני כניסת החוק לתוקפו קופחו באופן שיטתי על ידי המעסיקים ועל ידי החוק כמובן.

מדובר על כל אותם עובדים שעבדו במשרות עונתיות כמו למשל עובדי קטיף או עובדי מלונות שמפוטרים באופן סדיר עם תחילת עונת החורף, עובדים במשרות זמניות, עובדי ניקיון ועוד. למעשה כמעט כל עובדי הקבלן באשר הם לא זכו להפרשה של כספים לפנסיה לפני שחוק נכנס לתוקפו.

מיהו יועץ פנסיוני?

במדינת ישראל נהוג להבחין בין שני מקצועות שבעבר לא היו מובחנים זה מזה מבחינה חוקית. המקצוע הראשון הוא יועץ פיננסי והשני הוא משווק פיננסי. היועץ הפיננסי הוא בעל מקצוע עצמאי שבינו לבין המוצרים הפיננסיים או הגופים שמייצרים אותם אין כל זיקה. המשווק הפיננסי הוא מעין יועץ מטעם, כלומר יועץ שנמצא בקשר עסקי מסוים עם גוף פיננסי כמו למשל חברת ביטוח ומייעץ ללקוחות בנוגע למוצרים הפיננסיים שבבעלותה.

מדוע ישנו צורך לשכור יועץ פיננסי?

יועץ פיננסי חשוב לשכור בשני מצבים מרכזיים. המצב הראשון הוא במידה והתחלתם לעבוד לאחרונה בעבודה מסודרת והמעביד התחיל להפריש כספים מהמשכורת שלכם, המצב השני הוא במידה והעובד מעוניין ללמוד על האפשרויות העומדות בפניו לאחר שנים בהן כבר הופרשו כספים ממשכורתו לקרן נאמנות או קופת גמל.

יש להבין שלהפרשה הפנסיונית השפעה מרחיקת לכת על עתיד העובד ומאחר ורב הנסתר על הגלוי בתחום הפנסיה ומאחר והבורות בקרב הציבור הרחב רבה מאוד, הרי של אחת עובדים מבצעים החלטות אומללות ומוטעות שפועלות לרעתם.

המורכבות של התחום הפנסיוני

עובדים רבים לא מודעים כלל לכך שבאפשרותם לבחור אפיק השקעה שונה מזה שבחר עבורם המעביד שלהם. עובדים רבים אחרים שמודעים לכך שבאפשרותם לבחור באפיק אחר עדיין לא טורחים לברר פרטים נוספים ודבקים באותה קרן נאמנות או קופת גמל שאליה מוזרמים הכספים שלהם. הסיבה לכך נעוצה ברמת המורכבות הגבוהה של התחום.

כך למשל על מנת לבחור את הקרן המתאימה ביותר צריך לקחת בחשבון את מדיניות ההשקעות של הקרן, את מדיניות החיתום שלה, את אופן ניהול הסיכונים של הקרן, את גובה ההפקדות החודשיות, את דמי הניול שיש לשלם ועוד ועוד מושגים שחלקם ברורים יותר וחלקם פחות.

לשם כך ישנה חשיבות עליונה להתייעץ עם יועץ פנסיוני מורשה כיוון שמדי חודש הכספים שלכם מועברים הלאה לגורם שרוב הסיכויים שאתם לא מבינים עד תום את אופן ההתנהלות שלו. אנחנו מאחלים לכם שלא תצטרפו לכל אותם עובדים שגילו שהניסיון שלהם לחסוך את התשלום ליועץ הפנסיוני עלה להם בסופו של דבר ביוקר רב.

חוק פנסיה חובה – כיצד ניתן לממש את הזכות לפנסיה הניתנת לכל אדם על פי החוק

על פי החוק, מי שאחראי באופן ישיר על כך שניתן יהיה לממש את הזכות לפנסיה, הניתנת לכל האדם באופן עצמאי במדינת ישראל על פיק חוק פנסיה החובה הוא המעסיק הישיר של כל אדם. בנוסף, במידה שעובד מסוים לא מחזיק בקרן פנסיה לפני שהוא מגיע לעבודה חדה מסוימת, הוא יקבל את הזכות לפנסיה במקום העבודה החדש שלו לאחר פרק זמן של שישה חודשים בסך הכל. מנגד, כאשר אדם מגיע לעבודה חדשה, והוא מחזיק בפנסיה קודמת שהגיעה איתו ממקומות עבודה ותיקים יותר, הוא יהיה זכאי לפנסיה במקום העבודה החדש שלו החל מהיום הראשון.

חוק פנסיה חובה – דאגו לזכויות הפנסיה שלכם, ופנו עוד היום ליועץ פיננסי מומלץ

כפי שהצלחנו לגעת בצורה רחבה בשורות הקודמות, חוק פנסיה חובה הוא חוק אשר בא לשרת את אזרחי מדינת ישראל, ולדאוג לרווחה שלהם גם בגיל השלישי, כאשר הם לא יכולים לצאת לעבודה. יועץ פיננסי מומלץ, הוא האדם הבלעדי שידאג לכם ולזכויות שלכם. בכל הנוגע לפנסיה, לעתים קרובות מדובר על תחום מורכב ומסועף, שרווי ומלא בבירוקרטיות כאלה ואחרות. יועץ פיננסי הוא אדם שמכיר את החוק, מכיר את קרנות הפנסיה שונות, והתפקיד העיקרי שלו זה לדרוש לזכויות הפנסיה השונות של כל לקוחותיו השונים.

אם אתם לא בטוחים מה קורה בקרן הפנסיה שלכם, בין אם אתם עצמאיים ובין אם שכירים, זה בדיוק הזמן לעצור רגע ולבדוק מה קורה שם, כמה כסף מופרש מדי חודש, האם הסכום תואם את סך ההכנסה החודשית והשנתית שלכם, האם תוכלו להגדיל את הקרן או ליצור השקעות נוספות כדי שביום שבו תצאו לגמלאות, תוכלו לשמור על רמת חיים טובה מספיק ולהנות מהחיים. אין דבר יותר חשוב מהעתיד הפיננסי שלכם, הבריאות שלכם, עתידכם ועתיד הדור שבא אחריכם ולכן זו חובה עליכם לבדוק מה קורה בחשבונות שלכם ולא להזניח את החסכונות שלכם. מי שחוסך היום, מרוויח מחר. 

התקשרו עכשיו!